eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie) › Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
  • Data: 2002-05-03 10:43:53
    Temat: Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:pan.2002.05.03.08.55.31.978117.1190@NOSPAMpoczt
    a.onet.pl...
    > No wlasnie! Ale przeciez glowna idea istnienia podatku w cywilizowanym
    > kraju jest, aby byl on naliczany od zysku, a nie od "potencjalnego zysku".

    Który kraj uwazasz za cywilizowany ????

    W USA jest podatek od przychodu (obrotu), a nie od dochodu. Nie maja tam VAT
    Zatem biznesmenom nie oplaca sie sztucznie zawyzac kosztów jak u nas.
    A przekrety sa ogromne, chocby te oglaszane na caly swiat w mediach.

    Zreszta kazde panstwo to najwieksza mafia
    Mówi ci ustami swoich namiestników, ze dla twojego dobra zabiera twoje
    pieniadze, abys mial mnóstwo róznych wygodnych rzeczy za darmo.
    A, ze namiestnicy to tfu .. zlodzieje ...., a, moze tylko uczciwi "inaczej"
    ????
    I obrzydliwa prawda kazdego podatku jest taka, ze trafia do wspólnego wora,
    który ktos dystrybuuje, biorac za to wynagrodzenie. A, ze ono zawsze za
    male, to sobie "dorabia"....
    I tak jest wszedzie. W najbardziej cywilizowanych krajach tez!.
    Do poboru podatków nie wykorzystuje sie tylko zawodowych poborców
    podatkowych.
    Obywatel sam zanosi, jego szef za niego zanosi, jego bank za niego zanosi.
    A poniewaz to wciaz malo, to masz podatek na kazdym kroku: VAT, akcyza,
    spadkowy, od darowizn, od psa, domu, ogródka itd.
    Wysili sie ktos i policzy ile róznych podatków mamy w Polsce ? ( chocby z
    dokladnoscia do 20%)
    Czasami przypominaja ci, ze w Polsce placimy male podatki: max 40%, a w
    reszcie Europy sa wieksze. Najwiecej w Szwecji
    Ale w tej Szwecji, to rzeczywiscie cos z tych podatków masz,
    To panstwo prawdziwego ( a nie "opowiadanego") socjalizmu.
    I ja wolalbym placic wysokie podatki,wiedzac, ze one sluza wspólnemu dobru,
    a nie, ze sa rozkradane przez róznorakich "uczciwych" skurwysynów.
    A "organ" podatkowy skrupulatnie sprawdzi czy nie daloby ci sie zabrac
    wiecej.

    Panstwowi urzednicy sa gorsi od pasozyta.
    Bo kazdy normalny pasozyt dba o swojego zywiciela,