    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek dochodowy w projektach unijnych
    Date: Thu, 6 Apr 2006 23:47:25 +0200

    On Thu, 6 Apr 2006, Andrzej Poninski wrote:

    > Witam serdecznie,
    > przeszukałem archiwum, ale znalazłem tyko delikatnie pokrewne tematy.
    > Instytucja realizująca (firma, urząd itp.) wystąpiła o dotację unijną na
    > realizację pewnego projektu. Dostała dofinansowanie w 100% (75% z
    > Europejskiego Funduszu Społecznego, 25% z budżetu państwa). W celu
    > realizacji projektu, z instytucją realizującą kilka osób ma zawiązane umowy
    > o pracę, są też firmy, które wykonują określone działania (najczęściej DG).

    IMHO status może być różny.
    Ja się odniosę wyłącznie dla osób otrzymujących wynagrodzenie z umowy
    o pracę lub o dzieło.
    Status DG jest inny - przepis o wyłączeniu z kosztów wydatków związanych
    z przychodami zwolnionymi z podatku skutecznie rozwiązuje problem
    "nieopodatkowania" co opisuje link podany przez Paulusa :)

    > Przeszukując różne zasoby oraz czytając dzisiejszą Wyborczą znalazłem
    > informacje, że według jednych urzędów skarbowych podatek dochodowy należy w
    > tych wypadkach odprowadzać, w innych nie. I tak na przykład dwie osoby
    > pracujące przy jednym projekcie mają sytuację taką, że jedna ma pensję netto
    > wyższą, bo jej US wydał taką interpretację, a inny inną.

    Przecież to jest bez sensu!
    Osoba która PRACUJE przy projekcie nie jest "beneficjentem projektu"!
    Popatrzymy na to tak: jak taka osoba, która zarabia pieniądze
    "przy projekcie" ma być zwolniona, to zarobione przez nią pieniądze
    będą (no, muszą być uznane za) ową "korzyść z projektu".
    Tak?
    No to jak ona ZA TE PIENIĄDZE coś kupi *u mnie* (tak po prostu)
    to one nadal będą zwolnione z podatku dochodowego, w myśl takiego
    rozumowania.
    Bo niby DLACZEGO NIE?
    Spytam inaczej: w którym momencie kolejny "w kolejce po pieniądze"
    przestaje być owym "beneficjentem" - i co ważniejsze: DLACZEGO?

    > Nie ukrywam, że korzystniejsza interpretacja jest taka, że podatku
    > dochodowego odprowadzać nie należy.

    :)
    Ale to jest postawione na głowie...

    --