  • Data: 2006-04-06 14:20:25
    Temat: Re: Podatek dochodowy w projektach unijnych
    Od: "Paulus" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomosci: e12lha$shs$...@i...gazeta.pl,
    Andrzej Poninski <a...@g...pl.nospam> napisal:

    > Witam serdecznie,
    > przeszukałem archiwum, ale znalazłem tyko delikatnie pokrewne tematy.

    Witam.
    Poniewaz sam sie ostatnio biedze z podobnymi sprawami, odniose sie do kilku
    spraw, moze na cos sie to przyda.

> [...]
    > umowy o pracę, są też firmy, które wykonują określone działania
    > (najczęściej DG). Przeszukując różne zasoby oraz czytając dzisiejszą
    > Wyborczą znalazłem informacje, że według jednych urzędów skarbowych
    > podatek dochodowy należy w tych wypadkach odprowadzać, w innych nie.
    > I tak na przykład dwie osoby pracujące przy jednym projekcie mają
    > sytuację taką, że jedna ma pensję netto wyższą, bo jej US wydał taką
    > interpretację, a inny inną. Znam także sytuację dwóch firm z Katowic,
    > gdzie jedna podlegała pod jeden US a inna pod drugi i jedna płaciła

    Moze ten link cos wyjasni:
    http://www.vat.pl/pages/i/424.php

    >Słyszałem też o następującym rozróżnieniu:
    > jeśli dana pensja / umowa opłacana jest z tych 75% pochodzących z
    > dotacji unijnej, to zwolnienie się należy, a jeśli z 25% z budżetu,
    > to już nie. Ale tego nie da się rozróżnić, gdyż ani w umowie o
    > dofinansowanie projektu ani na przelewie transzy ani na wniosku o
    > płatność nikt nigdy nie rozróżnia źródła finansowania między EFS czy
    > inny fundusz a budżet państwa.

    A to chyba zalezy od konkretnego funduszu, w funduszach przedakcesyjnych, np
    PHARE jest to wyraznie okreslone w umowie. Zreszta na samym poczatku postu
    podane sa takie procenty.

    > Nie ukrywam, że korzystniejsza interpretacja jest taka, że podatku
    > dochodowego odprowadzać nie należy. Pytanie moje jest takie: jak
    > podejść urząd skarbowy, aby wydał taką decyzję/interpretację zarówno
    > dla osób fizycznych jak i DG i czy skarbowemu może się kiedyś
    > odwidzieć i uchylić tą decyzję wzywając jednocześnie do odprowadzenia
    > w/w zaległych podatków. Jeśli tak: ile ma na to czasu? Czy można
    > gdzieś znaleźć wzorce takich pism lub wydane już decyzje różnych
    > urzędów skarbowych, na które można się powołać?

    Podejsc sie chyba nie bardzo da. Pocieszajace moze byc to, ze ogolnie
    interpretacje US sa w tej sprawie dla podatnikow korzystne, wbrew stanowisku
    Instytucji Wdrazajacych, ktore uwazaja ze podatek trzeba placic. Byl o tym
    kilka dni temu artykul w Gazecie Prawnej - http://tiny.pl/gh63

    Co do interpretacji - sa one wiazace, wiec podatnik, ktory sie nimi kieruje
    i postepuje wg. zawartych w nich wyjasnien jest "kryty" i nie moze byc
    pociagniety do odpowiedzialnosci, nawet jesli interpretacja okaze sie
    niewlasciwa. Ale dotyczy to tylko indywidualnych interpretacji, wydanych
    konkretnemu pytajacemu. Interpretacje wyadane innym podmiotom - mozna je
    poczytac np tu http://sip.mf.gov.pl/sip/ - nie sa wiazace i moga byc
    traktowane jedynie jako zrodlo informacji.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    "Palenie kobiet w ciąży deformuje palce dzieci"- ONET