  • Data: 2003-09-19 11:47:36
    Temat: Re: Paragony w sklepie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Sep 2003, Tom wrote:
    [...]
    >+ Ostatnio wpadł na lepszy pomysł: kupowałem batonika "Mars" z ceną na
    >+ półce 1,50 zł a on mi na to "Dwa zł proszę". Poproszony o wytłumaczenie
    >+ powiedział że ta cena podrosła dzisiaj i właśnie nie zdążył zmienić.

    Zgodnie z prawem: nie wolno mu "nie zdążyć"
    Taka cena to "oferta publiczna", a problem niezgodności cen
    "na półce" i "w kasie" ("bo komputer już zmienił ;>") był
    wielokroć wałkowany (w mediach i na grupie .prawo) wobec
    hipermarketów.
    Zaoferował - ty przyjąłeś ofertę - ma sprzedać. To wg KC :)
    +++++++++
    Art. 69. Jeżeli według przyjętego w danych stosunkach zwyczaju lub według
    treści oferty dojście do składającego ofertę oświadczenia drugiej strony o
    jej przyjęciu nie jest potrzebne, w szczególności jeżeli składający ofertę
    żąda niezwłocznego wykonania umowy, umowa dochodzi do skutku, skoro druga
    strona w czasie właściwym przystąpi do jej wykonania; w przeciwnym razie
    oferta przestaje wiązać.

    Art. 70. § 1. W razie wątpliwości poczytuje się umowę za zawartą w chwili
    otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu,[...]
    § 2. W razie wątpliwości poczytuje się umowę za zawartą w miejscu
    otrzymania przez składającego ofertę oświadczenia o jej przyjęciu [...]
    --------

    pozdrowienia, Gotfryd