  • 1. Data: 2003-09-19 06:40:24
    Temat: Paragony w sklepie
    Od: "Tom" <h...@a...pl>

    Czesc
    Mam obok swego domu mały sklepik. Sprzedawca i właściciel w 1 osobie
    notorycznie uchyla się od płacenia podatków. Robi mi zawsze pokaz pt.
    "uważaj właśnie nabijam na kasę", tylko potem tego nie zatwierdza. Kiedyś
    gdy poprosiłem go o paragon, zrobił obrażoną minę i dał mi cudzy o podobnych
    towarach i powiedział: "tu jeszcze są takie środki piorące to se pan je
    odejmij". Przestałem kupować w tym sklepie, ale jest tak blisko mnie, że
    czasem po prostu muszę.
    Ostatnio wpadł na lepszy pomysł: kupowałem batonika "Mars" z ceną na
    półce 1,50 zł a on mi na to "Dwa zł proszę". Poproszony o wytłumaczenie
    powiedział że ta cena podrosła dzisiaj i właśnie nie zdążył zmienić. Jako że
    dalej nie daje paragonów to przy większych zakupach nawet bym nie zauważył.

    I tu pytanie: Czy chroni mnie jakieś prawo przed takimi sprzedawcami - czy
    jest jakiś telefon pod który mógłbym to zgłosić, czy podatki w tym kraju są
    opcją, z której można zrezygnować ?

    __
    Tom

  • 2. Data: 2003-09-19 07:26:05
    Temat: Re: Paragony w sklepie
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Tom" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest jakiś telefon pod który mógłbym to zgłosić, czy podatki w tym kraju

    Chyba zartujesz, zastrzel łobuza.

    pzdr.

  • 3. Data: 2003-09-19 08:48:21
    Od: "Piotr/inw" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > I tu pytanie: Czy chroni mnie jakieś prawo przed takimi sprzedawcami - czy
    > jest jakiś telefon pod który mógłbym to zgłosić, czy podatki w tym kraju

    > opcją, z której można zrezygnować ?

    Wolisz, żeby władza te podatki ukradła?
    Jasne. Zakabluj faceta, niech dołączy do grona bezrobotnych dla którego z
    twoich podatków będzie mu wypłacany zasiłek.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2003-09-19 08:48:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    podobnych
    > towarach i powiedział: "tu jeszcze są takie środki piorące to se pan je

    Byli u nas mili Panstwo z Urzedu Skarbowego.
    Popatrzyli jak zona sprzedaje, potem cos kupili, a nastepnie przedstawili
    sie....
    Urzad Skarbowy.... i.t.d...
    Sprawdzili kase, dokumenty, napisali jak bylo przed kontrola wypelnili
    formularz,
    dalo do podlisania i poszli....
    Do glowy by nam nie przyszlo NIE WYDAC paragonu kupujacemu...naprawde...

    Wiec gdy przyjda kiedys do owego Pana . moze miec klopoty..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-09-19 09:21:34
    Od: "Tom" <h...@a...pl>

    Piotr/inw wrote:
    > Wolisz, żeby władza te podatki ukradła?
    > Jasne. Zakabluj faceta, niech dołączy do grona bezrobotnych dla
    > którego z twoich podatków będzie mu wypłacany zasiłek.

    W niemczech nie do pomyślienia jest sytuacja w której ktoś jedzie bez biletu
    albo daje ściągnąć komuś na klasówce, więc niepłacenie podatków powinno być
    piętnowane

  • 6. Data: 2003-09-19 09:44:39
    Od: "Tom" <h...@a...pl>

    Tom wrote:
    > W niemczech nie do pomyślienia jest sytuacja w której ktoś jedzie bez
    > biletu albo daje ściągnąć komuś na klasówce, więc niepłacenie
    > podatków powinno być piętnowane

    A tak poza tym, to ktoś te podatki _musi_ zapłacić, jak on tego nie zrobi to
    trzeba się będzie spodziewać kolejnej likwidacji ulg (ja płace wszystkie,
    oraz kupuje sporo literatury fachowej, której już niedługo nie będę móg
    odliczyć m. innym przez takich ludzi)

  • 7. Data: 2003-09-19 09:55:56
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

> [...]
    > trzeba się będzie spodziewać kolejnej likwidacji ulg (ja płace wszystkie,
    > oraz kupuje sporo literatury fachowej, której już niedługo nie będę móg

    A "Folwark zwierzęcy" Orwella już kupiłeś?

    pzdr.

  • 8. Data: 2003-09-19 10:09:09
    Od: "Kris Anrod" <anrod[WYTNIJ_TO]@wp.pl>

    > Byli u nas mili Panstwo z Urzedu Skarbowego.
    > Popatrzyli jak zona sprzedaje, potem cos kupili, a nastepnie
    przedstawili
    > sie....

    podobnie jak u mojej Mamy (kiosk) tylko najpierw stali sobie na parkingu
    dokładnie przed kioskiem i obserwowali, potem kupili coś, przedstawili
    się, sprawdzili kasę, dokumenty, oraz papierosy

    > Do glowy by nam nie przyszlo NIE WYDAC paragonu
    kupujacemu...naprawde...

    Mama jest podobnego zdania

    pozdr.
    Kris

  • 9. Data: 2003-09-19 10:28:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Piotr/inw" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl> napisał w wiadomości
    > są
    > >
    > Wolisz, żeby władza te podatki ukradła?
    > Jasne. Zakabluj faceta, niech dołączy do grona bezrobotnych dla którego z
    > twoich podatków będzie mu wypłacany zasiłek.

    Bez przesady....
    Jak ma tak maly obrot, to dopiero pod koniec roku wyjdzie mu
    "zaliczka do zaplaty"...
    No a pare zlotych VAT jak odprowadzi to mu sie nic nie stanie...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-09-19 10:53:27
    Od: "Piotr/inw" <i...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

> [...]
    biletu
    > albo daje ściągnąć komuś na klasówce, więc niepłacenie podatków powinno
    Ale mieszkamy wPolsce a nie w Niemczech. Dlaczego nie podałes przypaku kraju
    w którym nie płaci się podatków?
    Po prostu śmieszne wydaje mi się (i moralnie dwuznaczne) kablowanie drobnego
    sklepikarza w kraju w którym ci, którzy robią przekręty na naprawdę powazne
    sumy są całkowicie bezkarni i nigdy nie zostaną powołani do
    odpowiedzialności.

    --
    Piotr
    "Nie kop Pana, bo się spocisz"