  • 1. Data: 2003-09-19 07:01:51
    Temat: pytanie
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <k...@t...pl>

    Witam!
    Mam takie zapytanie: Jesli zarobie w ciagu roku kwote, ktora przekroczy doch
    od zwolniony od podatku, to czy dostane zwrot podatku?

    Kuba

  • 2. Data: 2003-09-19 07:52:38
    Temat: Re: pytanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek "Kuba" Dressler napisał:

    > Witam!
    > Mam takie zapytanie: Jesli zarobie w ciagu roku kwote, ktora przekroczy doch
    > od zwolniony od podatku, to czy dostane zwrot podatku?

    Jakiego podatku? Jak zarobisz?

    Wrózki maja urlop.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-19 08:28:29
    Temat: Odp: pytanie
    Od: "Jacek \"Kuba\" Dressler" <k...@t...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkecm6$gj3$...@n...news.tpi.pl...
    : Użytkownik Jacek "Kuba" Dressler napisał:
    :
[...]
    Chodzi mi o podatek dochodowy. Dochod z umow-zlecen. Tak mi sie o uszy
    obilo, ze bede musial jedynie odprowadzic podatek z nadwyzki powyzej dochodu
    nieopodatkowanego.
    :
    : Wrózki maja urlop.
    Zapomnialem, ze niektorzy jeszcze maja wakacje :-)

    Kuba

  • 4. Data: 2003-09-19 09:14:07
    Temat: Re: Odp: pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Jacek "Kuba" Dressler wrote:

> [...]
    >+ :
    >+ : Jakiego podatku? Jak zarobisz?
    >+ Chodzi mi o podatek dochodowy. Dochod z umow-zlecen.

    ...znowu "wróżki..." ?
    A jakie były kwoty pojedynczych umów ? Inaczej: czy
    płacili ci zaliczki na podatek dochodowy, czy
    zryczałtowany podatek dochodowy ?

    >+ Tak mi sie o uszy
    >+ obilo, ze bede musial jedynie odprowadzic podatek z nadwyzki

    Zakładam że to "normalne" zlecenia.
    Dobrze ci się obiło. Jeśli 20% zaliczki będzie większe niż
    19% podatku minus kwota podatku "którego się nie płaci"
    (530,08 chyba, ale nie wiem czy z dobrej wersji ustawy
    przepisuję !) to dostaniesz zwrot.

    >+ powyzej dochodu nieopodatkowanego.

    ...nie ma czegoś takiego.
    "Niepłacona kwota podatku" jest zdefiniowana w ustawie,
    ale dotyczy ona *wyniku* (podatku), nie *bazy* (dochodu,
    od którego odejmuje i/lub dodaje się jeszcze mnóstwo
    innych wartości).
    Wystarczy że masz jakieś resztki starej ulgi do odliczenia
    - i już masz "inną kwotę wolną" :>

    pozdrowienia, Gotfryd