    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon a faktura
    Date: Tue, 01 Sep 2009 22:01:22 +0200

    Budzik wrote:
    > Np.
    > zatrudniam pracownika i podpisuje z nim umowe zlecenie, ktora jednak U-Z
    > jest tylko z nazwy a de facto jest umowa o prace.
    > Czy w takim razie zawarłem UZ u UoP? Jasne ze UoP.
    > I tak samo powinny być rozpatrywane wszelkie tego typu sprawy.
    > Kupiłem cos, kupowałem do DG - a odbiera mi sie prawo odliczenia bo ktos
    > tam cos tam pomylił w procedurze. IMOw takim przypadku sad powinien spaść z
    > krzesła, spojrzec na urzednika jak na głupka - i zapytac: powaznie? Z tym
    > pan do mnie przychodzi? Czy pana pojebało...

    Nie to, żebym bronił urzędników ...

    Ale często oni po prostu stosują się do litery debilnego prawa
    uchwalanego przez naszych wybrańców na Wiejskiej, albo do rozporządzeń
    ministrów, którzy byli łaskawi przekraczać delegacje ustawowe przy ich
    wydawaniu.

    I póki urzędnik nie będzie finansowo odpowiedzialny za swoje decyzje (do
    wysokości strat, które wygenerował), to sukcesów w zakresie
    cywilizowania prawa bym raczej nie wróżył.

    Inna sprawa jest taka, że z powodu (prawdopodobnego) lobbingu kręgów
    biznesowych uchwalane są ustawy lub wydawane rozporządzenia znacznie
    bardziej restrykcyjne niż wynika to z prawa wspólnotowego.

    Przykładem takiego działania jest choćby przypadek faktur
    elektronicznych (dla których wspólnotowa dyrektywa nie wymaga podpisu
    kwalifikowanego). Tymczasem w imię bliżej nieokreślonego bezpieczeństwa
    obrotu gospodarczego u nas jest wymagany podpis kwalifikowany.
    A CA tylko zacierają ręce ...

    Zgaduję, że gdyby minister miał z własnej pensji zapłacić za certyfikaty
    kwalifikowane nabywane przez przedsiębiorców do podpisywania faktur
    elektronicznych, to wymogu podpisu kwalifikowanego w rozporządzeniu by
    nie było.

    Piotrek