    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon a faktura
    Date: Tue, 01 Sep 2009 07:15:44 +0200
    <h7db3i$44e$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h7dccj$aor$1@news.onet.pl>
    <h7dfch$col$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h7dghs$f43$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h7dhmc$hf5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h7dln9$p3c$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h7dpv8$14h$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h7e41p$dkm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h7eku9$8ao$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0909010026400.3392@quad>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Hm...
    > Artykuł 106.1 ustawy o VAT wcięło?
    > Jak chcesz zgodnie z ratio legiś objaśnić istnitnie okresu, kiedy
    > ta faktura *nie* jest wystawiona?

    A muszę to jakoś objaśniać?

    Sprzedaż została zarejestrowana (w kasie), tak więc od strony obowiązków
    ewidencyjnych nie ma się do czego przyczepić.

    Obowiązku posiadania faktury od chwili sprzedaży to ja nigdzie nie
    widzę. Nie widzę też obowiązku deklarowania w chwili sprzedaży czy chcę
    fakturę czy nie.

    Jedynie kupować muszę "w celu", jeśli to ma być koszt.

    Ale nawet w przypadku towarów i materiałów do KPiR mogę/muszę wpisać bez
    faktury.

> [...]
    > o VAT jest uprawnieniem sprzedawcy, nie kupującego, kupujący
    > to może zażądać faktury przez 3 miesiące, ale sprzedawca może
    > wystawić tę fakturę w 7 dni od pojawienia się żądania :>

    > (bo uprawnienie kupującego wynika z art.87.3 Ordynacji).
    > I - przychodząc "jutro" bez wcześniejszego uzgodnienia
    > - nie zmusisz go do wystawienia f-ry wcześniej i wpisania
    > wcześniejszej daty f-ry (niż 7 dni od "jutro"), bo jak?
    >
    > Odpowiedź "nie" na pytanie "czy chce Pan fakturę" definitywnie
    > kładzie możliwość pominięcia zapisu art. 106.1 - bo 106.4
    > jest jedynym wyjątkiem uprawniającym do niewystawienia.

    IMHO nie masz racji. Jedynie odpowiedź "nie" na pytanie "czy kupuje Pan
    w celu DG?" kładzie możliwość otrzymania faktury ("z nipem").
    A może nawet powinno to być pytanie "czy prowadzi Pan DG?".

    Ponieważ z art. 106 ustęp 4 to chyba wynika, że nawet kiedy kupuję
    bułeczki w sklepie i sprzedawca wie, że prowadzę DG to ma obowiązek
    wystawić FV.

    No i?

    Piotrek