  • Data: 2009-08-30 14:47:45
    Temat: Re: Paragon a faktura
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:

    > A jaki *wiarygodny* wniosek co do celu zakupu można Twoim zdaniem
    > wyciągnąć z faktu wzięcia paragonu, a nie od razu faktury?

    Ale rozpatrujemy przypadek, gdzie nie ma procedury
    z fakturą w okienku, tylko przy wydaniu towaru
    decydujesz się na paragon albo fakturę.
    I w zależności jak decydujesz, taki jest cel zakupu.
    (nie ma kolejki :-)) Przecież można sobie zgodny z prawem
    regulamin kupowania wystawić publicznie, ale nie badałem
    jaki to ma wpływ na obrót :-)

    A jak Ci ktoś na fakturze dopisze: "Ten Pan kupił te duperele
    na potrzeby osobiste, ale potem pomyslał, że może upchnie to w kosztach,
    albo coś tam innego" to może to mieć wpływ na klasyfikację tego dokumentu
    przez jakąś tam kontrolę, albo i nie musi.
    Niestety dopisek nie chroni od omówionych przez Was praktyk (wykorzystania
    ochrony sprzedaży konsumenckiej), bo pojawia się już po fakcie.

    Jakoś trzeba z tym walczyć.