  • Data: 2009-08-30 18:42:13
    Temat: Re: Paragon a faktura
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gonia wrote:

    > od kiedy paragon świadczy o celu zakupu?
    > a gdzie jest niezgodność z prawem wystawienia faktury nie później niź
    > w 7 dniu od dnia zakupu, przy zwrocie sprzedawcy paragonu
    > fiskalnego?;>

    Ale dlaczego przeginacie w tę drugą stronę?
    Przecież tu chodzi o ewidentny przypadek.
    Pytam klienta w jakim celu kupuje i tak klasyfikuję sprzedaż.
    Nikomu nie odmawiam faktury do 7 dni za paragon, ale jak powiedział,
    że kupował jako konsument, to wystawię fakturę na dane konsumenta i tyle.

    > a na jakiej podstawie ten ktoś ma prawo coś takiego wpisać?

    No przecież dobrze wiesz, ze bezpodstawnie.
    Równie dobrze mogę wpisać pozdrowienia dla cioci Frani.

    > jaki skutek prawny taki dopisek ma wywrzec?

    A to sprawdź sama jaki wywrze.

    > z czym?

    To o czym rozmaiwamy?

    > ale jak czytam wypowiedzi typu, że lepiej na zimne dmuchać, to
    > przypominają mi się czasy kontroli po ministrze finansów, który
    > wprowadził osławioną ustawę....i kontrole, które odmawiały prawa do
    > zwrotu, bo było brak kodu, bo kropka w nazwie była po spacji, a po
    > spacji miał być cudzysłów
    >
    > i to wszystko kojarzy mi sie z jednym słowem
    > paranoja;>

    Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym przypomnieniem.
    To chyba tak obok tematu

    W ramach podsumowania:
    nie ma skutecznego sposobu na ukrócenie praktyk
    kupowania wysyłkowo jako konsument, a potem żadania faktury na firmę -
    bo do tego sprowadził się wątek Nie chodzi przecież o samo wystawienie
    faktury po kilku dniach na postawie paragonu.
    Dopiski wiadomo, że są głupie i niewiele mogą,
    ale skoro "pomagają" sprzedawcy i nie ma zakazu...