  • Data: 2004-12-13 00:19:22
    Temat: Re: POMÓ?CIE-U.Skarb. upomnia? si? o d?ugi za mojego ex
    Od: t...@i...pl (Terran2145) szukaj wiadomości tego autora

    Aleksandra <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Dosta?am z US upomnienie do zap?aty d?ugu( podatek dochodowy) mojego by?ego
    > m??a z 2000roku(rozwód w 2003r.).Nie mia?am poj?cia,?e mia? a? takie
    > d?ugi.Jestem za?amana.Mam dwójk? ucz?cych si? dzieci(16 i 20) na
    > utrzymaniu,mieszkanie kupi?am w ca?o?ci na kredyt,a przede mn? stoi wizja
    > komornika z US.By?am w US,powiedziano mi,?e komornik z?o?y? o?wiadczenie o
    > nie?ci?galo?ci d?ugu od mojego ex(chocia? wiem,?e pracuje), dlatego US
    > zwróci? si? do mnie.Z?o?y?am wniosek o umorzenie d?ugu,wyja?ni?am swoj?
    > sytuacj? finansow? i nie wiem,co mnie teraz moze spotka?.Czy komornik mo?e
> [...]

    Przykra sprawa, ale nie zalamuj sie. Byc moze to co napisze do niczego
    sie nie przyda, ale jednak sprobuje:
    1/ zainwestuj w dyktafon i idz pogadac z mezem, wyciagnij od niego
    informacje,ze pracuje. najlepiej tez gdzie i za ile. TYLKO NIE CYFROWY
    :)
    umow sie w urzedzie i kiedy wspomna o niesciagalnosci dlugu pusc im ta
    tasme.licz na to,ze beda wniebowzieci mogac dolozyc komus 75% podatku od
    nieujawnionych dochodow
    2/ jesli nie wiedzialas o podatku, to byc moze nie wiedzialas tez o tych
    dochodach. czy sumy jakie zarobil twoj maz byly przedmiotem podzialu
    majatku (jesli nie poszlo na zycie itd.) ? Jesli robil cos o czym nie
    wiedzialas (dorobil sie potajemnie ;) ) to scigaj go w sadzie w
    powodztwa cywilnego, albo chociaz zagroz takim rozwiazaniem jesli
    nie zdejmie ci z glowy tego problemu.
    3/ pogadaj z komornikiem osobiscie i sprobuj wyczuc czy nie widzi,ze
    maz pracuje przypadkiem czy tez maz mu w tym pomogl. jesli uczciwie nie
    widzi, wykorzystaj kasete z pkt .1 :)
    4/ zwroc sie do rodziny meza (jesli nie jestes z nimi na wojennej
    stopie)
    5/ zloz do sadu podanie (nie wiem jak to sie robi) o zwiekszenie
    alimentow tak, by byly w stanie pokryc dlug. Jesli da sie to zrobic,
    to chyba bedzie najskuteczniejsze. wysokosc alimentow jest okreslana
    wysokoscia potrzeb - tu oczywiscie dramatycznie sie zwiekszaja.

    Pewnie nie sa to cudowne rozwiazania, ale szczerze mowiac
    nie widze z tej sytuacji latwego wyjscia.

    Powodzenia
    T2145