    From: hagakure <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT - kasa od komornika
    Date: Thu, 11 Mar 2004 15:04:38 +0100

    Dnia 2004-03-11 13:11, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A to nie wiem. Pracodawca nie odprowadził zaliczki ?
    > Przyznam że nie wiem jak sprawa wygląda w razie egzekucji.

    Zwykle sądy zasądzają wynagrodzenie w kwocie brutto a więc nie
    pomniejszone o zaliczki i składki na ZUS.
    Z tego co wiem, zazwyczaj pracodawcy nie odprowadzają zaliczki jeśli
    jest już egzekucja - albo nie mają z czego, albo mają zablokowane konta.
    Więc jeśli komornik przelał wynagrodzenie w kwocie brutto to znaczy, że
    zaliczki nie potrącono. Wydaje mi się, że jeśli pracodawca nie odwołał
    się od wyroku zasądzającego wynagrodzenia w części dotyczącej kwoty to
    znaczy, że zaliczek nie przelał. Gdyby przelał, powinien był podnieść to
    jako okoliczność wpływającą na zmniejszenie należnej pracownikowi kwoty.

    W.R.