  • Data: 2005-09-29 11:04:45
    Temat: Re: Osoba fiz prowadzaca DG a favt na imie i nazwisko
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 29-09-2005 11:47, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jak na fakturze jest firma (wKF: firma to nazwa właśnie !) to
    > mamy w ręku czarno na białym dowód że nabycie było "w celu DG".
    > Jak na fakturze NIE MA firmy...to tego dowodu nie mamy.

    dowodem ma byc to,ze na fakturze za pieluchy jest abd jan kowalski ?
    to ma wystarczyc? powiem tak: pffffffffffffffffff

    > IMVHO odpowiedź jest w przepisie którym tak okładasz mnie po głowie ;)
    > Kiedy wolno wystawić f-rę bez NIPu ?

    zawsze;-)))
    jak wystawiam fakture osobie nie prowadzacej dzialalnosci, to dlaczego
    mam o NIP sie upierac??/

> [...]
    > (a dopiero okrężnie oberwanie w łeb zakazem odliczenia VATu z nKUP) :)
    > Przyznam iż argumentacja jakoś szczególnie mocna nie jest - bo
    > brak firmy na f-rze nie jest (IMHO) dowodem iż zakup nie był dokonany
    > "w celach związanych z DG", natomiast podanie firmy problem
    > rozwiązuje (bo jest dowodem przeciwnym - "kupiłem w celu DG,
    > przecież widać").
    > Osobiście byłbym za tym aby przepisy hm... uelastycznić w takim
    > stopniu aby to "uznanie używania" (a nie "zakup w celu" !) decydowało
    > o prawie do zaliczenia w KUP. Kilka problemów by zniknęło (ciekawe

    a ktore to rozporzadzenie ( bo w ustawie jakos wcale nie kojarze)
    mowi,ze dla dochodowki musi byc nazwa firmy?
    wiem, ze sa art,. ktore mowia co moze byc uznane za koszt i co ni emoze
    byc - ale mowa jest wlasnie o powiazaniu z przychodem!!!!a nie nazwa
    frimy na fakturze

    > Hm... szukam i szukam i zaczynam dochodzić do wniosku że mogło
    > mi się wydawać i chodziło "tylko" o sprawę zakupu na obojga
    > małżonków (a fakturę jednak na prowadzącego DG).
    > Jakbym się potknął to dam znać - wygląda na to że jednak "pisałem
    > z głowy czyli z niczego" :]

    a tutaj przyznaje racje, szczegolnie w sytuacji, kiedy jest mowa o
    nieruchomosciach badz srodkach transportu
    tu juz logika sie klania (szkoda ze nie naszym urzednikom)