  • Data: 2005-09-29 18:18:03
    Temat: Re: Osoba fiz prowadzaca DG a favt na imie i nazwisko
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > przewidujemy wykorzystanie wyłącznie w celach nie dających
    > takich praw (np. na darowiznę) - ale mamy dowód "nabycia
    > w celu" !
    > Spełniamy warunek formalny art. 22 - a jeśli nie spełnimy
    > go merytorycznie to w przepisach znajdą się nakazy co
    > zrobić w razie "zmiany celu" :), mało: sama deklaracja
    > "celu" to mało (a zapis firmy jest tu tylko deklaracją).
    > Uwaga do tego jeszcze niżej - dopisuję do już długaśnego
    > posta więc powtarzał się nie będę :), żebyś mi czasem nie
    > wcisnęła jakobym napisał iż samo wpisanie firmy jako
    > nabywcy wystarczy jako uznanie za KUP :)

    zaznaczylam,ze jestem dzisiaj zgodna?
    mimo dziwnych zapedow naszych urzednikow, nie spotkalam sie z takim,
    zeby ktos w ostatnih czasach probowal tak to odbierac
    odbior jest prosty ----> czy moze to cos stanowic k.u.p.

    z dawnych czasach pamietam p.Basie z 1 z naszych urzedow, ktora w
    protokole pisala o braku kropki nad i czy kreski w kodzie
    ale ona byla wyjatkiem swego rodzaju;-))

    a potrafie rozroznic tych kilka rzeczy, o ktoryc wyzej wspomiansz;>

    > ...więc NIE ZAWSZE. O to poszło.
    >
    > Wolno wystawić bez NIPu TYLKO jak wystawiasz osobie która oświadczy
    > że "nie w celu DG" - w praktyce robi się dokładnie na odwrót (czyli
    > "faktury wystawiamy tylko po uprzednim zgłoszeniu" :)) co nie zmienia
    > zapisu w ustawie: jak WIESZ że sprzedajesz podmiotowi gospodarczemu
    > to MUSISZ wpisać NIP.
    > I z drugiej strony wygląda to tak: jak kupujący NIE podał NIPu to
    > uznał że kupuje "w celu osobistym".
    > Bo ustawę zna i wie że "w celu gospodarczym" NIP *musi* być.

    albo zakupu dokonywal pracownik, ktory nie zna NIPu firmy i zapomnoal
    telefonu,zeby zadzwonic i sie spytac np.
    caly czas trabie o tym,ze sam brak NIPu i brak firmy nie jest
    jednoznaczny z tym, ze cos zostala zakupione w innym celu niz jako kup
    skoro do VAT moge note korygujaca, to jest ona tak samo wazna dla
    dochodowki,

    > Toż tłumaczę że rozumiem iż jest to trudne do przełknięcia...
    > Ale ustawa NIE POZWALA uznać za koszt czegoś co nabyto w celu
    > innym niż DG !

    wbrew pozorom nie takie trudne, choc moze trudno w to Ci uwierzyc;>

    > ...no to na spokojnie (może już nie dziś ? ;)) przyjrzyj się
    > mojej argumentacji i zapisom w ustawie.

    ja jestem spokojna
    wydaje mi sie tylko,ze dyskusja poszla troche nie w tym kierunku co powinna
    w tej chwili trwa dysusja bardzo akademicka, ktora nie wiele ma
    wspolnego z praktyka
    bo jezeli nawet okaze sie, ze jakas nadgorliwa pani (chociaz panowie sa
    bardziej nadgorliwi przy kontrolach) bedzie sie czepiala takich rzeczy,
    to jak sam wspomniales, pozostaja kwestie dowodowe(vide--->121,122,180 i
    187 bodajze ordynacji - teraz ja pisze z glowy)