  • Data: 2005-09-29 09:47:41
    Temat: Re: Osoba fiz prowadzaca DG a favt na imie i nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > ale pytanie nie brzmialo, czy naliczony VAT od pieluch zakupionych dla
    > dziecka moze odliczyc , tylko czy moze odliczyc VAT z faktury wystawionej
    > imiennie z NIPem, bez nazwy firmy

    Dokładnie o tym mowa.
    Co daje prawo do uznania wydatku za KUP ?
    NABYCIE w celu DG.
    Nie PRZEZNACZENIE wydatku na cele DG.
    Jak coś zostało NABYTE w celu innym niż DG to fakt późniejszego ZUŻYCIA
    na owe cele zdaniem ustawy nie upoważnia do uznania za KUP :(
    Żeby ktoś nie myślał iż może nabyć "na firmę", uznać za KUP i następnie
    skonsumować w celach osobistych przypomnę iż przepisy regulują
    opodatkowanie "przekazania na cele osobiste" :)

    Jak na fakturze jest firma (wKF: firma to nazwa właśnie !) to
    mamy w ręku czarno na białym dowód że nabycie było "w celu DG".
    Jak na fakturze NIE MA firmy...to tego dowodu nie mamy.

    > a dlaczego nie moge odliczyc jak nie ma NIPu?

    IMVHO odpowiedź jest w przepisie którym tak okładasz mnie po głowie ;)
    Kiedy wolno wystawić f-rę bez NIPu ?

    > od dawien dawna stwierdzono, ze brak nIPu jest bledemm niejszej wagi, jezeli
    > na podstawie pozostalych danych mozna zidentyfikac nabywce jako podatnika
    > poza tym do korygowania takich rzeczy sluzy nota korygujaca ;o!

    Ten ostatni argument przekonuje mnie o tyle że należy skorygować :)

    > a tak calkiem poza tym, na fakturze osoby fizycznej musi byc imie i nazwisko
    > a nazwa firmy jak kto chce

    Przyznaję iż tak stanowi rozporządzenie w sprawie VAT.
    Ale ja pytam o podatek DOCHODOWY - i prawo uznania wydatku za KUP
    (a dopiero okrężnie oberwanie w łeb zakazem odliczenia VATu z nKUP) :)
    Przyznam iż argumentacja jakoś szczególnie mocna nie jest - bo
    brak firmy na f-rze nie jest (IMHO) dowodem iż zakup nie był dokonany
    "w celach związanych z DG", natomiast podanie firmy problem
    rozwiązuje (bo jest dowodem przeciwnym - "kupiłem w celu DG,
    przecież widać").
    Osobiście byłbym za tym aby przepisy hm... uelastycznić w takim
    stopniu aby to "uznanie używania" (a nie "zakup w celu" !) decydowało
    o prawie do zaliczenia w KUP. Kilka problemów by zniknęło (ciekawe
    co nowego by wynikło :)).

    > chetnie dowiedzialabym sie, co to za wyroku
    > jak moglbys podac sygnatury bylabym bardzo wdzieczna

    Hm... szukam i szukam i zaczynam dochodzić do wniosku że mogło
    mi się wydawać i chodziło "tylko" o sprawę zakupu na obojga
    małżonków (a fakturę jednak na prowadzącego DG).
    Jakbym się potknął to dam znać - wygląda na to że jednak "pisałem
    z głowy czyli z niczego" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)