  • Data: 2005-09-29 07:40:20
    Temat: Re: Osoba fiz prowadzaca DG a favt na imie i nazwisko
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-09-2005 22:40, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zeznaję iż ja dość często aplikuję jakieś pesymistyczne wersje
    > wydarzeń - więc weź to pod uwagę :)
    > Niemniej... skoro kilka razy wcześniej zgłaszałem zastrzeżenie
    > to dlaczego by nie teraz ? ;)
    >
    > Spytam tak: a czy owa faktura dokumentuje koszt ?

    ale pytanie nie brzmialo, czy naliczony VAT od pieluch zakupionych dla
    dziecka moze odliczyc , tylko czy moze odliczyc VAT z faktury
    wystawionej imiennie z NIPem, bez nazwy firmy

    > VAT odliczyć można (o ile inny przepis nie zabrania :)).
    > Zakładając oczywiście że NIP jest :)

    a dlaczego nie moge odliczyc jak nie ma NIPu?
    od dawien dawna stwierdzono, ze brak nIPu jest bledemm niejszej wagi,
    jezeli na podstawie pozostalych danych mozna zidentyfikac nabywce jako
    podatnika
    poza tym do korygowania takich rzeczy sluzy nota korygujaca ;o!

    a tak calkiem poza tym, na fakturze osoby fizycznej musi byc imie i
    nazwisko a nazwa firmy jak kto chce

    > Bo wyroki NSA stwierdzające że wtedy (przy zakupie
    > ST) VAT można odliczyć nawet jak f-ra była wystawiona
    > na małżonka (!) gdzieś mam.
    > No ale to nie dotyczy IMHO "zwykłych kosztów" :(

    chetnie dowiedzialabym sie, co to za wyroku
    jak moglbys podac sygnatury bylabym bardzo wdzieczna
    bo jak na moje czytanie ustawy, nie jest to mozliwe
    sama nota rowniez nie zalatwia sprawy, poniewaz nota nie mozna zmienic
    nabywcy
    mozna poprawic bledy badz braki
    ale nie twierdze,ze linia orzecznictwa, szczegolnie przy ST nie idzie w
    tym kierunku
    mialabym problem not czesto z glowy;>