eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdzyskane tonery / kartridże › Re: Odzyskane tonery / kartridże
  • Data: 2007-02-22 16:53:45
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > 1. Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia
    > przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z
    > wyjątkiem
    > kosztów wymienionych w art. 23. Koszty poniesione w walutach obcych
    > przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    > Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia
    > kosztu.>
    > "
    >
    > Nie ma podanych inych warunków zaliczenia kosztu.

    Eeeee, gdzieś się znajdą w przepisach szczegółowych.
    Poszukaj zwłaszcza koło słów "faktura" czy "rachunek".

    >>2) Syuacji szczególnej, w której faktycznie ponosisz koszt natomiast
    >>> sprzedawca robi lewiznę
    >>> i nie chce Ci nic wystawić? Kasę wydałeś, masz towar, chcesz go
    >>> sprzedać, ale nie możesz się
    >>> doprosić rachunku ani zwrotu kasy.
    >>
    >> Proste, nie wydawać kasy, dopóki nie ma się rachunku w ręku.
    >> Albo kupować o tyle taniej, żeby rachunek nie był istotny.
    >
    > Najprościej, ale co jeśli juz człowiek się wpuścił w maliny?

    Potraktować to jako nauczkę na przyszłość.

    > Przecież towar został zakupiony, zapłacony, trzeba więc zaksięgować w
    > KPiR.

    Nie ma obowiązku.


    >
    > Mam taką koncepcję jak to zrobić: zaksięgowac na podstawie zestawienia,
    > zgodnie z
    >
    > "
    > § 16. 1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    > "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    > zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła. 2. Jeżeli materiał lub
    > towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia -
    > dokumentowany jest fakturami dostawców

    No popatrz, jednak sam powoli znajdujesz przepisy że jednak faktury są
    niezbędne....

    > I dopiąć potem wyjasnienie że sprzedawca nie chciał wystawić faktury.
    > Co myślicie?

    Że dalej nijak PZ nie jest dowodem na poniesienie kosztu....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1