eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdzyskane tonery / kartridżeRe: Odzyskane tonery / kartridże
  • Data: 2007-02-22 13:22:02
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 22-02-2007 o 13:57:47 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >>>> Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    >>>> a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera
    >>>> dane
    >>>> wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody
    >>>> opłat.
    >>>
    >>> Oczywiście.
    >>> W swojej kategorii.
    >>> KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.
    >>>
    >>
    >> Nie rozumiem o czym mówisz :)
    >
    > Pewnie dlatego że Ty mówisz o jakiejś kpir a ja o prawie do uznania KW
    > za koszty.
    > Tak a propos - ja mam PK.

    Aha :)

    >
    >> Wg wariantu B mamy taki zapis rozporzadzenia: "Za dowody księgowe uważa
    >> się również
    >> dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2".
    >> Jeśli więc wariant B jest poprawny, to kazdy dokument spełniający
    >> warunki może zostać
    >> zaksiegowany w KPiR. Zakłądając że KW spełnia te warunki formalne, to
    >> można go zaksięgować.
    >
    > A księguj sobie.
    > Ale prawo do odliczenia kosztu na tej podstawie z tego powodu się nie
    > stworzy.
    >

    No dobra, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz - ustawa nic nie wspomina
    o tym że musisz koszty udokumentować w jakiś specjlany sposób - wystarczy
    że je poniesiesz.
    Rozporzadzenie do KPiR wspomina o tym że księguje się prawidłowe i
    rzetelne dowody.
    Świstek spełniający wymagania formalne odnośnie zawartych w nim danych
    jest prawidłowym
    niewadliwym dowodem, jeśli stwierdza faktyczną operację jest też rzetelny
    - a więc można ksiegować?

    Idąc innym tropem - KPiR, zogdnie z updof, ma służyć do ustalenia dochodu,
    w związku z czym
    rozporzadzenie nie może zabraniać księgować przychdów czy kosztów. W
    jednej z interpretacji
    z sip znalazłem odpowiedź na pytanie podobne do tego nad którym teraz
    dyskutujemy -
    odpoiewiedź, zaskakująco, była dosyć jednoznaczna - dowód ksiegowy musi
    spełniać wymagania z
    rozporządzenia w sprawie prowadzenia KPiR _ale_ aktem wyższego rzędu jest
    Ordynacja
    i tam jest zapisane, że dowodem może być wszytsko co jest zgodne z prawem
    i może przyczynić
    się do wyjasnienia sprawy, i w związku z tym, w tamtym konkretnym
    przypadku pytający mógł
    zaksięgować dowód niewymieniony w rozporządzeniu.


    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%
    Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
    MOJE PIENIĄDZE??
    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1