  • Data: 2006-02-14 09:23:33
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Feb 2006, Artur Ch. wrote:

    > Co w przypadku kiedy zakupu dokonujesz w np. małopolsce, gdzie jesteś
    > przejazdem i kupujesz towar sporej wartości, a zamieszkujesz
    > w zachodniopomorskim?

    Wyobraź sobie że to się zdarza. Po prawdzie podejrzewam że nie
    "o sporej wartości" ale kilka lat temu ktoś (Tristan ?) pisał
    że dał się zaskoczyć tak w kiosku na dworcu: "a fakturę dostanę ?
    -oczywiście -to poproszę... -no i fakturę... -a po fakturę to pojutrze,
    jak szef wypisze".

    > Po fakturę wyślesz kuriera?

    To jest do ustalenia - może sprzedawca przyjmie zlecenia na przesłanie
    tejże faktury.
    ODPŁATNIE żeby była jasność.

    > Wystawienie dowodów powinno być na bieżąco realizowane.

    IMO nie powinno być takiego przymusu - przykładowy powód podawałem.

    > Sugestia że towar nie został "wprowadzony"

    Ja się na nią NIE powoływałem.

    Jeszcze jeden argument "za":
    Zauważcie że przyjmujecie pewien punkt widzenia: że sprzedawca
    ma prawo bez kontroli właściciela wystawiać dokumenty.
    A to nie jest wcale oczywiste że każdy właściciel tak by chciał.
    W odróżnieniu od wystawiania dokumentów przez kasę (kontrolowanych
    maszynowo) sprzedawca może nie mieć zgody na wystawianie f-r.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)