  • Data: 2006-02-17 13:08:26
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.60.0602142338340.3040@athlon>,

    > Równie trudno cokolwiek domniemywać w stronę przeciwną.
    > W postępowaniu cywilnym jest to ujęte tak: "Ciężar udowodnienia faktu
    > spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne".
    > Tlumacząc na nasze: "na jakiej podstawie powód zakładał że sprzedawca
    > jest upoważniony do wystawiania f-r" ?

    Ja bym spróbował "bo dokonuje sprzedaży, a nie tylko wydaje towar z
    magazynu".

    > To jest twoje życzenie, który ustrój smarowania klientom stara
    > się sam z siebie spełnić ;) - ale nie ma takiego PRAWNEGO
    > wymogu.
    > Jak ktoś chce iść na noże ze sprzedawcą to powinien być tego
    > świadom :)

    A to ja zapłacę, kiedy dostanę fakturę :)

    > Z takim czymś "faktury wystawia szef" w firmach wielkości "kiosk
    > dwie lady na krzyż" sam się spotkałem. Jak pisałem: nie krytykuję.

    U mnie też tak jest. Powód zdroworozsądkowy: nie mam ochoty się grzebać
    z błędami pracowników. Mają tylko przykazane poinformować, że po fakturę
    koniecznie z paragonem (kasa fiskalna). I bez tego nie dać. Tyle że
    fakturę wyślę w razie potrzeby (pomijając przypadki złośliwe pt.
    "poproszę pudełko zapałek i fakturę").

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.