eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdmowa wystawienia fakturyRe: Odmowa wystawienia faktury
  • Data: 2006-02-20 14:49:11
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 20 Feb 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    >> Faktura *dokumentuje* sprzedaż, wystawia się ją po sprzedaży (nawet
    >> była gdzieś taka kuriozalna akcja US, kiedy na podstawie faktu że
    >> f-ry zakupu rzeczy nieoznaczonych były wystawione kilka minut przed
    >> wydaniem - a więc *przed* sprzedażą - uznał je za nieważne)
    >>
    > Ale tu dodatkowy warunek masz, no nie? ;)

    Tak, typowej f-ry za samochód by się nie dało tak podważyć :)

    >>> A to ja zapłacę, kiedy dostanę fakturę :)
    >>
    >> Już było - "jeśli umowa tak stanowiła to czemu nie".
    >>
    > Nie stanowiła. Ja postanowiłem, że bez faktury nie kupuję, i sprzedawca
    > może sobie powarczeć.

    Zgoda.
    Zmierzałem do tego że jak zastosujesz "zapłacę jak dostanę fakturę"
    to tak będzie.
    Podejrzewam że wszystkich dyskusjach na ten temat początek jest
    taki iż kupujący wziął towar i zapłacił *spodziewając się* wziąć
    fakturę.

    >> Jak wlazłeś po drodze, wyłożyłeś gotówkę i dali ci do ręki towar
    >> to umowa została zawarta i tyle. Za późno na awanturę.
    >>
    > Z tym sprzedawcą od "a faktura to jak szef będzie", to bym się ciężko
    > awanturował - chyba że oddałby pieniążki.

    Właśnie do tego zmierzał autor wątku.
    I *nie ma racji*...

    Warunki możesz stawiać wcześniej :(
    Dlatego jak pisałeś "zapłacę jak dostanę fakturę" musiałem się
    zgodzić. Pod warunkiem że *jeszcze* nie zapłaciłeś.

    > Chyba żeby fotograf spróbował potem wykorzystać ten negatyw... ;)

    Ano :)

    > A bo ja wcale nie twierdzę, że faktura musi być natychmiast. Ale uważam,
    > że klienta należy poinformować dokładnie, a nie próbować robić w konia.

    Z tym poglądem zgadzam się w zupełności, zresztą przypadkiem pasuje
    do wspominanego "fotografa" (i informowania "negatywów nie daję"
    *przed* zdjęciami a nie po).
    Ale to właśnie sprawa etyki itepe a nie "prawa do".

    > Mniej wiącej z tego powodu swego czasu w sklepie nie dla idiotów olałem
    > ciepłym parabolicznym tekst "dziś już pani fakturzystki nie ma, po
    > fakturę proszę przyjść w ciągu 7 dni". Ten kij ma dwa końce :D

    Ma.
    Ale okresową rację ma powiadający "pan przyjdzie po f-rę pojutrze" :)

    >> Doceniam dbałość o klienta - ale to twoja wola :) (że wyślesz).
    >>
    > Eee, nie do końca. Lepsze to niż ją trzymać.

    ...można sobie segregator na nieodebrane f-ry założyć ;)

    [..."pudełko zapałek"...]
    >> A co, dzielisz klientów na lepszych i gorszych ? ;)
    >>
    > A oczywiście. Ty nie? :)

    Ha... poważny argument!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1