    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Date: Mon, 20 Feb 2006 15:49:11 +0100
    <Pine.WNT.4.60.0602131536490.1116@athlon> <43f0c0cd$1@news.vogel.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0602132303230.3380@athlon>
    <eqplxfjj0wl6$.9jaxhjn6lfd3$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.60.0602141017240.2528@athlon>
    <1fqg3v69214ff.r1sxafcj4gwo$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.60.0602142338340.3040@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0602171922510.3876@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ale tu dodatkowy warunek masz, no nie? ;)

    Tak, typowej f-ry za samochód by się nie dało tak podważyć :)

    > Nie stanowiła. Ja postanowiłem, że bez faktury nie kupuję, i sprzedawca
    > może sobie powarczeć.

    Zgoda.
    Zmierzałem do tego że jak zastosujesz "zapłacę jak dostanę fakturę"
    to tak będzie.
    Podejrzewam że wszystkich dyskusjach na ten temat początek jest
    taki iż kupujący wziął towar i zapłacił *spodziewając się* wziąć
    fakturę.

    > Z tym sprzedawcą od "a faktura to jak szef będzie", to bym się ciężko
    > awanturował - chyba że oddałby pieniążki.

    Właśnie do tego zmierzał autor wątku.
    I *nie ma racji*...

    Warunki możesz stawiać wcześniej :(
    Dlatego jak pisałeś "zapłacę jak dostanę fakturę" musiałem się
    zgodzić. Pod warunkiem że *jeszcze* nie zapłaciłeś.

    > Chyba żeby fotograf spróbował potem wykorzystać ten negatyw... ;)

    Ano :)

    > A bo ja wcale nie twierdzę, że faktura musi być natychmiast. Ale uważam,
    > że klienta należy poinformować dokładnie, a nie próbować robić w konia.

    Z tym poglądem zgadzam się w zupełności, zresztą przypadkiem pasuje
    do wspominanego "fotografa" (i informowania "negatywów nie daję"
    *przed* zdjęciami a nie po).
    Ale to właśnie sprawa etyki itepe a nie "prawa do".

    > Mniej wiącej z tego powodu swego czasu w sklepie nie dla idiotów olałem
    > ciepłym parabolicznym tekst "dziś już pani fakturzystki nie ma, po
    > fakturę proszę przyjść w ciągu 7 dni". Ten kij ma dwa końce :D

    Ma.
    Ale okresową rację ma powiadający "pan przyjdzie po f-rę pojutrze" :)

    > Eee, nie do końca. Lepsze to niż ją trzymać.

    ...można sobie segregator na nieodebrane f-ry założyć ;)

    [..."pudełko zapałek"...]

    > A oczywiście. Ty nie? :)

    Ha... poważny argument!

    --