  • Data: 2005-06-28 08:57:57
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Jun 2005, xxx wrote:

    >+ wlasciwy adres. Podobnie przeciez jest np. z gazem czy pradem: zaklad sie
    >+ pomylil i wyslal do Kowalskiego, ale z adresem Nowaka, to Nowak moze wrzucic
    >+ ja do kosza. Kowalski moze nie miec pojecia, ze f-ra zostala wyslana. To, ze
    >+ ktos wykonal usluge, zada zaplaty, ale nie chce wystawic f-ry (albo
    >+ twierdzi, ze wystawil a nie dotarla) nie swiadczy o tym, ze nalezy zaplacic.

    IMO mylisz się.
    Oczywiście za wyjątkiem przypadków kiedy:
    - inne przepisy (np. konsumenckie, energetyczne itp) tak stanowią
    - stanowi tak umowa

    >+ Faktura prawidlowa nalezy sie jak psu buda.

    A tu się mogę podpisać. Pod warunkiem że się o nią upomnisz - przy
    czym "o ile przepisy tak stanowią" może być taki wyjątek że nie
    musisz się upominać.
    Ale *FAKTURA SIĘ NALEŻY* każdemu kto jej chce - i tyle :)
    Osobno i niezależnie od umowy - "chyba że umowa coś uzależnia od
    faktury oraz treści w tej fakturze".

    Jak umowa stanowi że "osoba wskazana na fakturze zapłaci kwotę
    wykazaną na fakurze na rachunek bankowy wskazany na fakturze" to
    jasne jest ze masz rację.

    >+ Jesli firma wystawiajaca ma
    >+ jakies watpliwosci co do wystawiania faktur, to mozna zaproponowac im udanie
    >+ sie do swego USu i zapytanie czy "moge brac forse/wykonywac uslugi bez
    >+ wystawiania faktury".

    Czasami można :)
    Prawda że nie można nie wystawić firmie.

    >+ pozdrawiam - xxx

    ...wzajemnie :)
    - Gotfryd (szary podatnik)