  • Data: 2005-06-28 18:16:39
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Ależ nie. Kto ci coś takiego nagadał ?
    > Zobowiązany zapłacić jest *za usługę*.
    > Z definicji (wg KC).
    > I jeśli usługa jest *wykonana* (a to MIAŁO miejsce) - to bezwarunkowo.
    > Bez względu na to czy ktoś mu da fakturę czy nie.

    No to ja mam takie przepisy gdzieś.
    I na straty z ich powodu narażać się nie zamierzam.

    > Proszę uprzejmie - rozróżnij dwa *OCZYWIŚCIE* rożne przypadki:
    >
    > 1. Ktoś ci wystawia fakturę "za nic".
    > Wot, firma się "pomyliła" i wylosowała twoje dane bo w arkuszu
    > kalkulacyjnym komuś się wiersze poprzestawiały.
    > W sposób oczywisty NIC NIKOMU się nie należy. Poza być może
    > przeprosinami pod twoim adresem :)
    >
    > 2. Zawierasz umowę, określasz ile, kiedy i komu masz zapłacić.
    > Ten ktoś umowę REALIZUJE.
    > W tym momencie z samej zasady jemdu się zapłata w ustalonym
    > terminie NALEŻY.
    > I jest to zupełnie odrębna sprawa od faktury

    Dla mnie nie.
    Jeśli nie dostałem faktury, to dana usługa jest o 41% droższa.
    A ja nie mam w zwyczaju płacić więcej niż umówione.

    Usługa wykonywana przez firmę firmie kończy się wystawieniem faktury - psi
    obowiązek wynikający z przepisów podatkowych.

    Koniec, kropka.

    > - za to że nie
    > wystawił ci faktury możesz dać mu w łeb kablując do US.
    > On ZROBIŁ. Więc MA DOSTAĆ (zapłatę).

    No jeśli tak będzie myślał to na pewno jej nie dostanie....

    > Tyle.
    >
    > Jak chcesz żeby faktura była NAJPIERW - to musisz w umowie
    > wyraźnie zastrzeć że zapłata jest od czegoś-tam uzależniona.
    > Od czegoś co realizacją umowy NIE JEST - a wystawienie
    > faktury NIE JEST "realizacją umowy"

    To Twoje zdanie.

    > Być może furtka w prawie cywilnym pt. "przyjęte zwyczaje"

    To nie jest żaden zwyczaj, to obowiązek sprzedawcy.

    > Przecież "z zasady" zapłata należała się za usługę - chocby f-ry nie
    > było...

    IMO się nie należała w wysokości brutto, chyba że strony inaczej się
    umówiły.