  • Data: 2005-06-27 10:26:21
    Temat: Re: Nieprawidłowa faktura i odłączony internet.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Jun 2005, Cavallino wrote:
    [...]
    > + > > + Za VAT tez ma zapłacić?
    > + >
    > + > Tak wynika z ustawy o cenach. Cena obejmuje VAT, wg. umowy ma
    > + > zapłacić cenę...
    > +
    > + A wystawca wystawić prawidłową fakturę.
    > + Obnaj obowiązku nie dopełnili - czemu tylko jedna strona ma ponieśc
    > + konsekwencje?

    Ależ obaj mają prawo wyciągnąć konsekwencje zapisane w umowie.
    Dostawca ze swojej "konsekswencji" skorzystał: "brak zapłaty
    do końca miesiąca -> wypowiedzenie umowy".
    Z której z wymienionych w umowie konsekwencji chce skorzystać
    odbiorca usługi ?
    :[
    Tak, ja wiem: ta umowa jest pewnie wybitnie "niesymetryczna".
    Ale DG to nie konsument i można go dowolnie "zdeptać"... :(
    Jak podpisze niekorzystną dla siebie umowę to sam sobie
    winien !
    Teoretycznie...teoretycznie są jakieśinstytucje antymonolpolowe...

    > + > 2. Teraz ja się przyczepię, tego co ty literalnie zapisałeś.
    > + > Była wystawiona faktura ? - była. No to był obowiązek
    > + > opłacenia.
    > +
    > + Usługobiorca unieważnił ją odsyłając wystawcy.

    Kpisz ze mnie ??
    Przecież nie ma "unieważnienia faktury" !
    Co najwyżej (legalnie) można "wycofać ją z obiegu prawnego"
    ale to zrobić może *jedynie* wystawca. Pod pewnymi warunkami
    oczywiście - niemniej to wystawca jest dysponentem prawa.
    Odbiorca nie może na fakt wystawienia f-ry nic poradzić...

    No i to jest OT: bo jak widzieliśmy zapis odwoływał się w osobnym
    (od obowiązku wystawienia i dostarczenia f-ry) punkcie na
    "brak zapłaty".
    IMO, z braku (lub wręcz sprzeczności) zapisów umowy na przypadek
    dostarczenia nieprawidłowej faktury obroną mógłby być zapis
    KC o "przyjętych zwyczajach" - bo rzeczywiście przyjętym zwyczajem
    jest zapłata za prawidłową fakturę.
    Niemniej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd