  • Data: 2002-09-22 23:15:02
    Temat: Re: Nie uznanie VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Sep 2002, Bogdan wrote:

    >+ Witam wszystkich.
    >+ Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów co sądzą o takiej sytuacji:
    >+ kontrola UKS wykazała, że od zakupionego towaru 7 (siedem) podmiotów
    >+ wcześniej nie zapłacono do US podatku VAT i w związku z tym ja nie mam prawa
    >+ do odliczenia tego który znajduje się na fakturze otrzymanej przeze mnie.

    AFAIK naciąganie prawa.
    Kiedyś już taka sprawa na grupie była.
    Owszem, jeśli *twój* kontrahent nie ma faktury w ewidencji - to sprawa
    jest przegrana, ale tu to chyba ktoś na premię chce zapracować :(
    [...]
    >+ W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    >+ pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    Chyba tylko z potwierdzeniem US kontrahenta że VAT został
    zaliczony :( - ktoś już kiedyś sugerował żeby o to pytać :>
    (kontrahent ma przechlapane, bo pójdzie do niego kontrola;
    następny co ma przechlapane [u kontrahenta] jesteś oczywiście
    ty, ale to inna bajka :)).

    Pozdrowienia, Gotfryd