    From: "Luqas" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie prowadzona amortyzacja -jak skorygowac
    Date: Wed, 22 Oct 2003 14:40:27 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310220500070.-268591@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...
    > On Wed, 22 Oct 2003, Krzysztof Magiera wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > Przyznaję że jest. Nie wiem co "najprościej" zrobić.
    > Może Maddy w ramach odgrypiania podrzuci jakiś koncept ;)
    > (pewnie ją czekający stosik papierów przywalił, odezwała
    > się i zaginęła :().

    > A tu to powoli. Dlaczego ?
    > Amortyzowanie (wybaczcie jeśli nie po polsku, ale chcę jakoś
    > odróżnić 'proces' od 'zasady' "amortyzacji") przebiega
    > w oparciu o kilka wyróżników. Do nich należą:
    > - określenie stawki amortyzacji
> [...]

    Hmmm przeciw wspomniany art. 22h ale ust.2:

    Podatnicy, z zastrzeżeniem art. 22l i 22ł, dokonują wyboru jednej z metod
    amortyzacji określonej w art. 22i-22k dla poszczególnych środków trwałych
    przed rozpoczęciem ich amortyzacji; wybraną metodę stosuje się do pełnego
    zamortyzowania danego środka trwałego

    Najprosciej dorobic korekte za "zapomniane" miesiace, nie wliczajac kosztow
    w KUP i od pazdziernika liniowo tez bez KUP (amort. bilansowa), ale zapewne
    nie o to chodzi:-).

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk