  • Data: 2006-09-21 12:52:03
    Temat: Re: Narzeczony/Narzeczona vs Mąż/Żona - ZUSw DG
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W Poradniku Podatnika - Podatki dochodowe w praktyce zalazłam coś takiego:
    > Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach w piśmie z 5 maja 2005 r. (nr
    > PBI/P/415-18/05) potwierdził, że:
    > "W przypadku małżonków,którzy są odrębnymi podmiotami gospodarczymi, nie ma
    > przeszkód, aby świadczyli sobie wzajemnie usługi, a wartość faktycznie
    > wykonywanej usługi dla firmy jednego z małżonków przez firmę drugiego
    > małżonka będzie stanowiła koszt uzyskania przychodu z działalności
    > gospodarczej. Reasumując, poniesiony przez Panią wydatek za wykonaną usługę
> [...]
    Zgadzam się całkowicie z takim stanowiskiem.:-) U jednego vat nalezny, u
    drugiego naliczony. U jednego przychód, u drugiego koszt. Według mnie szkoda
    czasu na wystawianie dokumentów. To jest takie przerzucanie pieniędzy , z
    kieszeni prawej do kieszeni lewej. No i jeszcze trzeba pamiętać, żeby uzupełnić
    wpis do "Ewidencji działalności...." własnie o te usługi. Pozdrawiam Areta