  • Data: 2006-09-21 17:36:56
    Temat: Re: Narzeczony/Narzeczona vs Mąż/Żona - ZUSw DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Sep 2006, GP wrote:

    > W Poradniku Podatnika - Podatki dochodowe w praktyce zalazłam coś takiego:
    > Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach w piśmie z 5 maja 2005 r. (nr
    > PBI/P/415-18/05) potwierdził, że:
    > "W przypadku małżonków,którzy są odrębnymi podmiotami gospodarczymi,

    Moment.
    W poscie do którego ja się odniosłem było wyraźnie: "zatrudnienie"!
    (i do "pracy" się odnosiłem).
    Jak mniemam - z powodu pogdybywania "jak by tu ZUS zmniejszyć" ;)
    Nie chodzi o usługę wykonaną przez DG dla DG, ale umowę o *pracę*!
    IMO osoba zatrudniona może dostawać pensję i korzytać z praw
    pracowniczych, ale dla ZUS nie przestaje być "osobą współpracującą"
    a dla dochodowego jej pensja nie jest KUP (mimo że zaliczkę na
    podatek od dochodu trzeba odprowadzić).

    pzdr, Gotfryd