  • Data: 2006-12-05 23:01:23
    Temat: Re: Najem, ryczałt - podstawa obliczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Dec 2006, Lejak wrote:

    > :-) Nie ma tak łatwo, żeby po jednej odpowiedzi wszystko było jasne:
    > interpretacja obowiązująca obecnie powstała w marcu 2005 r. Czy wobec tego
    > okres przed interpretacją też jej podlega, skoro poprzednia była niesłuszna
    > (bo w końcu podstawa prawna interpretacji chyba się nie zmieniła, a tylko
    > sama interpretacja)?

    Interpretacja nie jest prawem.
    Po prawdzie sam się burzyłem że to wbrew zasadom :) ale gdzieś widziałem
    wyrok NSA wskazujący na zapiski Kodeksu Cywilnego (i obowiązek ponoszenia
    przez najemcę pewnych kosztów) - AFAIK z tego wywiedziono interpretację.
    IMO prawo jest takie samo przed i po interpretacji!

    [...korekta...]
    > Czyli za rok 2006 składam w styczniu 2007 r. PIT-28, a dopiero
    > później (w tym samym dniu?) korektę PIT-28 za cały 2006 rok?

    Zlituj się waść!
    Po co Ci korekta do deklaracji ktorej jeszcze nie złożyłeś???
    Pytanie było przecież o "przeszłe" deklaracje, prawda?
    Jeśli chodziło tylko o ew. zawyżone zaliczki, to IMO nie wymagają
    wyjaśniania - chyba że jest "sumaryczna nadpłata" i trzeba wystąpić
    o zwrot (ale to deklaracji nie dotyczy!).

    a-1_2_129.html

    > W przywołanej Ordynacji na ten temat nic nie ma, chyba to powinno

    Znaczy o tym napisie? No sam nie widzę :[

    A, racja.

    pzdr, Gotfryd