  • Data: 2005-01-19 21:28:56
    Temat: Re: Maluszek na DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A był to środa, 19 stycznia 2005 19:05, gdy Maddy napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Tristanie, przestańże wygadywac herezje.

    Cholera, ja tak robiłem. Księgowałem prywatne auto na podstawie książki
    przebiegu.

    > Czy takie przedsiębiorostwo (osoba fizyczna prowadząca jednoosobowo DG)
    > samo w sobie może:
    > - zaciągac zobowiązania we własnym imieniu?
    > - płacic podatki?
    > - posiadać rzeczy a tym samy być wpisane do dowodu rej. samochodu jako
    > właściciel?
    > - byc strona umów?

    Nie rozumiem :(

    > Czy może raczej te wszystkie czynności wykonuje osoba fizyczna we
    > własnym imieniu?

    To zależy jaka forma prawna przedsiębiorstwa. Jeśli DG na KC to owszem,
    jeśli na KH to nie.

    > Ta sam osoba która zawiera umowe kupna sprzedaży robiąc
    > zakupu typu chleb-masło w sklepie spozywczym?

    Tak w ogóle nie rozumiem do czego się czepiasz :(

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)