  • Data: 2010-01-19 19:25:37
    Temat: Re: Magiczne zaklęcia
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-01-2010 o 20:11:21 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > zainteresuje i ten ktoś mnie oświeci ;-)
    >
    > Czy jest jakieś magiczne zaklęcie, będące odpowiednikiem "czynnego
    > żalu", które pozwoli ustrzec się od wymierzenia opłaty wynikającej z art
    > 288 ustęp 1 ustawy prawo ochrony środowiska?
    >
    > Kontroli nie było, będzie natomiast autodenuncjacja poprzez złożenie
    > zaległego formularza.
    >
    > Chodzi oczywiście o (niezłożone w terminie) słynne/debilne sprawozdanie
    > o zakresie korzystania ze środowiska. Kwoty znacznie mniejsze niż
    > progowe 400 pln ale sprawozdanie trzeba było złożyć.

    Ja tam widzę: "Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska: 1) nie
    przedłożył wykazu",
    a Ty przecież jutro go przedłożysz.

    Poza tym nie za bardzo widzę możliwość wymierzenia opłaty efektywnej innej
    niż 0zł.
    Jeśli wymierzą Ci np. 243zł, to w art. 289 masz jak wół:

    Art. 289.
    1. Nie wnosi się opłat z tytułu tych rodzajów korzystania ze środowiska
    spośród
    wymienionych w art. 273 ust. 1, których półroczna wysokość wnoszona na
    ra-
    chunek urzędu marszałkowskiego nie przekracza 400 zł. Przepisy art. 286
    ust. 1-
    2 stosuje się odpowiednio.

    - i koniec zabawy.

    > BTW do końca stycznia składamy sprawozdanie za 2 półrocze 2009 :-)

    Yes sir :-)

    --
    Tomek