  • Data: 2002-12-31 17:42:09
    Temat: Re: Likwidacja SC
    Od: "Jacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - twój udział jest twój i bez żenady "przepisujesz" do swojej DG

    Co rozumiesz pod "przepisujesz"? Czyli jak to praktycznie wykonać?

    > - część wspólnika jest jego, i jeśli masz zamiar ją przejąć
    > to IMHO będzie to twój dochód :( (z wiadomym wnioskiem
    > podatkowym ;>), po naszemu - musisz ją odkupić od wspólnika
    > (i IMHO wliczyć w koszt !) - w efekcie końcowym
    > to wspólnik zapłaci podatek od twojej zapłaty

    A ja myśle o czymś takim-spółka sprzedaje wszystko co jest do przejęcia
    na regularną fakturę-nabywcą jestem ja.
    Mam podstawy aby legalnie wprowadzić towary na swój stan i bedą one KUP
    (vat do odliczenia też będzie).W przypadku sporządzenia remanentu
    likwidacyjnego i zapłaty od niego Vatu,jest on trudny do odzyskania, bo
    towar po "remanencie" jest przez rok zwolniony z Vat.Jak tu kurcze
    sprzedawac klientom towar "bez vatu" by po jakimś czasie ten sam towar
    ( wyprodukowany w nowym roku) sprzedawać z vatem.Jakoś będzie to głupio
    wyglądało

    > - to samo z ŚT (które remanentowi *nie* podlegają),

    ale tylko dla pod.dochodowego.

    > po wyjasnieniu jak to ma w końcu być z VATem od ŚT
    > - w tym przypadku od "części wspólnika".

    Dlaczego tylko części wspólnika ?. Spółka jest podatnikiem Vat,więc to
    ona jest zobowiązana go zapłacić i US tu w "części" nie wnika

    > Tak BTW: - widziałem wnioski na grupie że VAT od ŚT
    > należy zapłacić, dalej nie wiem z czego to wynika

    Już Ci wyjaśniam dlaczego "grupa" ma rację Zerknij na Art 6a i połącz go
    z Art 4 pkt1 Ustawy o Vat

    > i nie bardzo rozumiem - przy "większej" DG oznacza
    > to przecież wręcz niemożność jej zlikwidowania !!

    A co to konia obchodzi:-))

    > Jeszcze pozostaje sprawa pracowników... ale tu
    > się nie mieszam :)

    Z tym już sobie poradziłem.Wszyscy złożyli wypowiedzenia (w spółce) a ja
    ich teraz przyjmę.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet