  • Data: 2002-05-17 15:27:33
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiadomość napisana przez: "Wojciech Suszycki (Brick B.)":

    > I tu niestety czeka Cię zdziwienie. Gospodarka wolnorynkowa jest ale jej nie
    > ma.
    > Po dokonaniu trensakcji kupna potwierdzonej aktem notarialnym (żaden
    > notariusz czegos takiego nie podpisze) papiery idą do US i tam miłe panie
    > porównują wartośc mieszkania z cenami wolnorynkowymi (maja takie specjalne
    > tabele)

    Takie same jak np. przy samochodach ? PZU ma swoje tabele, dzieki czemu
    może w razie szkody płacić mniej. Fiskus swoje, by podatek od
    wzbogacenia był większy.
    Wracając jednak do tematu. Czy babcia, bo to o nią chodzi, może w jakiś
    sposób przkazać mi własność, tak abym potem nie musiał płacić podatku od
    spadku? Mieszkanie jest własnościowe. Jestem tam zameldowany i mieszkam,
    wartość ok. 150 kzł. Pięć procent z tej kwoty to 7500 zł. Jak dla mnie
    to majątek. Będę wdzięczny wszystkim za pomoc.
    Może więc lepiej jako spadek. Cześć zwolniona od podatku potem podatek
    od reszty.
    Piotrek

    PS
    Czyli żyjemy w kraju, gdzie ceny są urzędowe +- 10% :) ? I który ma
    ponoć wolny rynek ?