  • Data: 2002-05-16 18:13:38
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    I tu niestety czeka Cię zdziwienie. Gospodarka wolnorynkowa jest ale jej nie
    ma.
    Po dokonaniu trensakcji kupna potwierdzonej aktem notarialnym (żaden
    notariusz czegos takiego nie podpisze) papiery idą do US i tam miłe panie
    porównują wartośc mieszkania z cenami wolnorynkowymi (maja takie specjalne
    tabele)
    Jeżeli stwerdzą, że wartośc niruchomości została zaniżona wzywaja podatnika
    do dopłacenia różnicy (opłaty skarbowej 5% wartości nieruchonmości)
    "Jeżeli nabywca nie podał wartości nabytych rzeczy i praw majątkowych lub
    wartość podana przez nabywcę według oceny urzędu skarbowego nie odpowiada
    ich wartości rynkowej, urząd ten wezwie nabywcę do określenia wartości
    rzeczy i praw lub podwyższenia tej wartości w terminie nie krótszym niż 14
    dni. W razie nieudzielenia odpowiedzi lub podania wartości nieodpowiadającej
    wartości rynkowej, urząd skarbowy ustali wartość z uwzględnieniem opinii
    biegłych. Jeżeli wartość ustalona w ten sposób przekroczy o 33% wartość
    podaną przez nabywcę, koszty opinii biegłych ponosi nabywca (art. 7 i 8
    ustawy)."

    powodzenia
    WS

    Użytkownik Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl> w wiadomości do grup