    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kto odpowiada za nieodprowadzenie skladek ?
    Date: Fri, 17 Jul 2009 14:05:25 +0200

    "\n" <n...@m...xy> napisał

    > [ciach cytaty]

    W żadnym z tych cytatów nie ma sformułowania:
    "w pewnych przypadkach płatnik ma obowiązek tą część sfinansować"
    Jeszcze raz - albo czegoś nadal nie rozumiesz albo lubisz rżnąć głupa.

    > Czy już sam nie wiesz co tam pleciesz?

    Wybacz, ale to nie moja wina, że nie masz bladego pojęcia jak działa system
    opłacania składek za pracowników.
    Nigdzie (podkreślam - nigdzie) nie napisałem, że pracodawca w jakichś
    przypadkach_finansuje_pracownikowi jego składki. Wymyśliłeś sobie tę bzdurę
    i usiłujesz mi ją wmówić, tyle, że nie rozumiem w jakim celu.

    > To Ty raz coś tam smęcisz o niepotrąceniu składek, potem twierdzisz że
    > niby mówisz przypadku potrącenia lecz nieodprowadzenia. Powtarzam
    > zdecyduj się w końcu co tam gadasz.

    Ależ ja doskonale wiem, co gadam, za to Ty nie wiesz, do czego się
    przyczepić.
    Jeden raz napisałem "potrąca" zamiast "odprowadza" i wyjaśniłem, że to
    pomyłka.

    > Ja cały czas pytam o jedno: "Balo twierdzi jakoby w pewnych przypadkach
    > płatnik ma obowiązek tą część sfinansować." a wynika to z tego: "Przecież
    > to na pracodawcy ciąży ten obowiązek,

    Ty jednak chyba masz coś z głową :-(
    Napisałem, że na pracodawcy ciąży obowiązek odprowadzenia składek (w tym
    potrącenia ich określonych części z wynagrodzenia brutto, bo jest to
    logiczne jak budowa cepa). Gdzie tu jest mowa o tym, że pracodawca
    składki_finansuje_? Wskaż dokładnie takie słowa.

    > chociaż raz przeczytaj coś napisał. Jak już się ogarniesz to weź mi w
    > końcu odpowiedz skąd żeś wytrzasnął "...więc jeśli nie potrącił, to może
    > się co najwyżej w nos pocałować, a nie czegoś dochodzić od pracownika.".

    Masz na to odpowiedź w innej odnodze tego wątku.

    > Masz przepis (wykładnię, opinię doradcy pdoatkowego) na poparcie czy nie?
    > (Byle konkretny bo "Ustawa o SUS" możesz sobie...

    A masz jakieś wątpliwości co do obowiązywania ustawy o SUS?
    To już nic na to nie poradzę. Innej ustawy o SUS nie znam.

    > Jeśli się czegoś czepiam to stwierdzeń nie popartych żadnym konkretem.

    Wszystkie swoje stwierdzenia poparłem ustawą i artykułem.
    Nie odpowiadam natomiast i nie jestem w stanie poprzeć Twoich prywatnych
    wymysłów wynikających z niezrozumienia tematu i pojęć z nim związanych.