  • Data: 2009-07-17 10:42:14
    Temat: Re: Kto odpowiada za nieodprowadzenie skladek ?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:h3pka9$q74$2@news.onet.pl...

    > Tutaj będzie miało zastosowanie najzwyklejsze bezpodstawne
    > wynagrodzenie. Warunkiem braku zwrotu jest fakt, aby pracownik pieniądze
    > wydał, oraz nie wiedział, że są nienależne.

    A w jaki sposób można go do tego zmusić?
    Teoretycznie można nie wypłacić w kolejnym miesiącu, ale nie wiem, czy tak
    wolno. Przypuszczalnie nie, tak, jak nie wolno bez zgody pracownika
    potrącić z pensji jego nierozliczonej zaliczki np. na delegację.

    I czy podobna zasada obowiązku zwrotu działa w przypadku zwykłego
    omyłkowego przelania na cudze konto jakiejś kwoty? Słyszałem kiedyś, że
    odbiorca takiego przelewu nie ma obowiazku zwrotu i że jest to tylko i
    wyłącznie jego dobra wola.