  • Data: 2009-07-15 06:00:47
    Temat: Re: Koszty poczatkowe prowadzenia sp. z o.o.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo wrote:

    > Naprawdę. Nie rozumiem jaki jest sens prowadzenia DG (a właściwie sp.
    > z o.o., bo o niej mowa) nie przynoszącej żadnych zysków.

    > Jakaś podpowiedź? :)

    Podpowiedź?
    Na początek się inwestuje, potem się uruchamia,
    potem się produkuje. Kazda z tych procedur może trwać
    ponad rok, może być tak, że w tym czasie nie ma sprzedaży.
    Zysków brak przez minimum 3-4 lata, co w tym dziwnego?
    To w jak najbardziej popularnym aspekcie.

    W wariancie drugim mamy spółkę, która ma przychody
    i koszty, ale wykazuje niewielkie zyski, a jej rzeczywisty dochód
    jest transferowany do podmiotów opodatkowanych łagodniej.

    W wariancie trzecim: spółki martwej, bez obrotów nie zastanawiałem się
    głębiej,
    ale byc może ludziom jest potrzebna taka forma do czegoś, może jakieś
    prawne zawiłości: kredyty, przetargi itp. Ale skoro ludzie zatrudniają
    rodzinę
    (niekorzystnie rozliczeniowo) na umowę o pracę, żeby mieć zdolnośc
    kredytową,
    to może ta forma jest do czegoś potrzebna. Nie zawsze musi być do prania.