  • Data: 2009-07-15 08:25:48
    Temat: Re: Koszty poczatkowe prowadzenia sp. z o.o.
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Podpowiedź?

    W sensie linka lub słów kluczowych do tej informacji w archiwum.
    Nie chciało mi się tracić czasu na grzebanie :)

    > Na początek się inwestuje, potem się uruchamia,
    > potem się produkuje. Kazda z tych procedur może trwać
    > ponad rok, może być tak, że w tym czasie nie ma sprzedaży.
    > Zysków brak przez minimum 3-4 lata, co w tym dziwnego?
    > To w jak najbardziej popularnym aspekcie.

    Ale to akurat dość typowe, natomiast padła w którymś momencie teza o sensie
    prowadzeniu firmy, która z założenia nie ma przynosić zysków. No chyba, że
    opacznie to zrozumiałem

    > W wariancie drugim mamy spółkę, która ma przychody
    > i koszty, ale wykazuje niewielkie zyski, a jej rzeczywisty dochód
    > jest transferowany do podmiotów opodatkowanych łagodniej.

    Jeszcze bardziej typowe i też nie tyczy się tego, o czym była mowa :)

    > W wariancie trzecim: spółki martwej, bez obrotów nie zastanawiałem się
    > głębiej, ale byc może ludziom jest potrzebna taka forma do czegoś, może
    > jakieś
    > prawne zawiłości: kredyty, przetargi itp.

    I właśnie o ten wariant mi chodziło. Dla mnie taka forma nie ma żadnego
    sensu, ale może istotnie jest jakiś ukryty. Pytanie tylko czy taka forma
    działalności nie wzbudza podejrzeń i czy nikt się do tego nie przyczepi. Wg
    mnie może się przyczepić i drążyć, po co ktoś zakłada taki martwy twór.

    > Ale skoro ludzie zatrudniają rodzinę (niekorzystnie rozliczeniowo) na
    > umowę o pracę,

    Dlaczego niekorzystnie rozliczeniowo? Jakie to ma znaczenie w spółce
    kapitałowej?

    > Nie zawsze musi być do prania.

    Nie tylko pranie pieniędzy jest nielegalne.