    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Korekta VAT
    Date: Fri, 9 Aug 2002 18:05:10 +0200

    Użytkownik "J.Nytko" <n...@p...com> napisał w wiadomości
    news:aj0nvf$5ge$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    KPiR,
    > czyli nic nie wpisujesz.
    > Nie w tym rzecz. Do KPiR nic nie wpisuje bo tam ksieguje wartosci netto
    (...
    > no moze z wyjatkami). Interesuje mnie jak to wpisac w rejestrach VATu a
    > konkretnie czy wplate, wynikajacej z korekty, roznicy wpisywac do
    rejestru
    > VAT i tym samym do deklaracji sierpniowej ?
    > - czy moze nic nie wpisywac tylko wszystko podpiac do dokumentow majowych
    > spoko (no bo w pozamykanych miesiacach chyba nic zmieniac sie nie powinno)
> [...]
    ---------------------------------------
    Ja dalej nie bardzo rozumiem co chcesz robić.
    Zrozumiałam , że wystawiłeś fakturę korygująca tylko na stawkę Vat a tym
    samym kwotę Vat (zwiększenie) czyli należy skorygować deklarację za Maj (
    wtedy była sprzedaż ) , zapłaciłeś zaległy Vat za Maj z odsetkami( jeśli
    miałeś do zapłaty).Masz problem z wpisaniem wystawinej faktury korygującej
    do rejestru Vat ?
    Ja gdybym wpisywała do rejestru ( książka ) to może udało by się dopisać na
    podsumowaniu strony jako korekty.Natomiast w programie komuterowym nie ma
    takiej możliwości wiec wpisuję jako kolejny dokument w miesiącu wystawienia
    ale nie uwzględniam w sporzadzanej deklaracji za ten miesiąc.Nie wiem czy
    prawidłowo ale ja bym tak zrobiła i myśle że US by do tego się nie
    przyczepił.
    Jolka