    From: adalda <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kiedy ksiegowac fakture?
    Date: Fri, 12 Mar 2004 18:22:20 +0100
    Sender: a...@c...onet.pl@217.153.164.82

    Maddy wrote:

> [...]
    - Zaksięgować w lutym. W działalności gospodarczej nie istnieje metoda

    > - -Masz szczęście że za gadanie bzdur jeszcze nie wsadzają, bo byśmy Ci
    > paczki przez najbliższe 25 lat nosili...
    > art. 22 ust. 4 (i 5) Ustawy o PDOF
    > a do tego metoda kasowa w VAT (niemajaca nic wspolnego z ogólna zasada
    > kasowości w podatku dochodowym) - art. 10 ust 1c ustawy o PTU
    > Ponieważ nie wiadomo o jakie księgowanie chodzi pytającemu i o jaka
    > metode kasową, do plecenia bzdur dochodzi jeszcze jasnowidzenie.. ale
    > też na niezbyt wysokim poziomie.

    --- 1. Księgowanie ma jednoznaczne pojęcie - ujęcie w ewidencji
    księgowej, w tym przypadku książce przychodów służącej do rozliczenia
    podatku dochodowego.
    Ewidencja dla VAT jest inną ewidencją.
    Takie bzdury piszą w ustawach podatkowych: )

    Więc - zaksięgować w lutym, wg daty wpływu dokumentu.

    2. Dla rozliczenia VAT-u przy wyborze metody kasowej należy ująć w
    ewidencji marca, - czyli do kwartału rozlicznego - miesiącu zapłaty i
    oczywiście rozliczyć za kwartał.
    A metoda kasowa ... to metoda kasowa : ) jest jedna: ) wg daty zapłaty: )nie
    wchodzę w inne szczegóły terminu rozliczania: )

    3. Zrozumiałam że mówimy o działalności gospodarczej więc ogólna
    zasada podatku dochodowego - kasowa, tu nie ma zastosowania: )
    W działalności gospodarczej art. 10 ust. pkt. 3: ) obowiązuje memoriał
    nie kasa / nie wchodzę w szczegóły poszczególnych wydatków a mówię o
    zasadzie/,
    Zasada potrącania kosztów w czasie ich poniesienia nie oznacza metody
    kasowej. Poniesienie to nie zapłata - wchodzi w grę np. przeniesienie
    własności / kłania się kodeks cywilny: )/

    4. Za deklarację paczek dziękuję, ale nie zrewanżuję się tym samym:: (

    > --Za nieznajomość róznych terminów odliczenia VAT okreslonych
    PODMIOTOWO,
    > np dla metody kasowej, tez na szczeście nie wsadzają.
    > Kurcze, ale ty masz szczęście.

    --- 1. Powyższa zasada jest zasadą ogólną - dla metody kasowej oznacza
    to oczywiście kwartał rozliczenia. Dodam, że wyjątek w przypadku telefonów
    polega na tym, że rozlicza się jedynie za miesiąc - kwartał - nie ma
    natomiast mozliwości odliczenia za następny.

    Więc pytający ma prawo odliczyć VAT w rozliczeniu za I kwartał.

    To że odliczył po terminie wskazanym w rachunku nie ma zanczenia. Na tym
    własnie polega metoda kasowa: ) o 90 dniach nie wspomnę: )

    - Co w przypadku, kiedy nie móglbym zaplacic z powodu braku faktury (list

    > --Ale za beztroskie mieszanie zasad rozliczeń VAT i podatku dochodowego
    to powinnaś dostac publicznie pasem na goły tyłek.

    > No i zabieranie sie za rzeczy o których nie masz pojęcia (wróżby,
    > jasnowidzenie, podatki).

    1. Powyższa moja uwaga jest dalej w pełni słuszna: ) Wyjaśniam
    postępowanie w przypadku "zagubienia" dokumentu - w całości: ) Czasem
    wyjaśnienie ogólnych zasad bardzo pomaga: )
    I zapewniam że nie mieszam księgowości, podatku dochodowego i VAT-u: )

    2. Uzupełaniam:
    - Jesli zagubienie faktury spowoduje że nie zapłaci wogóle - rzecz
    oczywiście wątpliwa - nie ma prawa do odliczenia podatku.
    - jesli "zagubi" tak że zapłaci w kwartale, nie ma problemu, gdyż
    rozlicza się kwartalnie
    - jeśli zapłaci po kwartale - jest prawo do korekty deklaracji w
    ciągu roku od kwartału za który nalezy się rozliczyć

    3. A na wróżbach też się znam: )

    Nie sądziłam że panuje tu styl dyskusji rodem z obrad sejmu w wykonaniu
    samoobrony : ((

    adalda