    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Date: Wed, 25 Feb 2009 17:29:42 -0600

    Baloo wrote:

    > No dobrze, ale nie będzie musiał wcześniej wykładać kasy.
    I tylko tyle.

    > Nie wiem już jak mam to tłumaczyć :(

    Ja też nie wiem jak ci to wytłumaczyć.

    > To tak jakbyś był oskarżony o jakieś wykroczenie/przestępstwo i najpierw
    > musiał zapłacić karę/pójść odsiedzieć swoje w więzieniu, a dopiero potem
    > mógł udowadniać, że jesteś niewinny.

    Przykład.

    US wie, że w dniu 10 stycznia wypłaciłes 50 tyś, a 10 lutego wpłaciłeś
    80 tys zł.

    Gdyby US miał ci udowodnić, że 30 tyś zarobiłeś na odsetkach kursowych,
    to musiałby wykazać że, wypłaciłeś kasę z konta, poszedłeś z kasą,
    kupiłeś walutę, poczekałeś, poszedłeś z kasą sprzedałeś walutę a kasę
    wpłaciłeś na konto
    I na podstawie tego masz zapłacić podatek.

    US nie musi tego robić.
    US wydaje decyzję na podstawie której masz zapłacić podatek od 30 tyś
    zł. W uzasadnieniu pisze, że transakcje wskazują, że zarobiłeś na
    różnicach kursowych. Koniec kropka.

    I ty teraz masz 14 dni (jakoś tak) na wpłacenie tego podatku, a potem
    możesz iść i udowadniać że, 50 tyś to pożyczyłeś znajomemu na miesiąc,
    które on ci po miesiącu oddał na co przedstawiasz umowę pożyczki oraz 30
    tyś dostałeś od dziadka na urodziny na co przedstawiasz np. oświadczenie
    dziadka i przekaz pocztowy na www. kwotę. W związku z powyzszym nie
    miałeś obowiązku zapłacić podatku od 30 tyś zł.

    W nowym rozwiązaniu termin zapłaty ulega zawieszniu, ale nic nie
    zmieniło się w zakresie tego, że to ty masz udowodnić US, że 30 tyś nie
    pochodzi z kantoru.

    Gdyby to US miał ci udowodnić, że pochodzi z kantoru to przynajmniej
    musiałby wskazać kantor w którym dokonałeś transakcji. Nie musi.

    Jasne?