  • Data: 2003-06-09 14:48:22
    Temat: Re: Jednosobowa DG a odliczanie kosztow wyjazdow.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Jun 2003, ika wrote:
    [...ktoś, Maddy...]
    >+ >> Czy wystarczy jak w koszty wrzuce np. bilety PKP i noclwegi, czy muszęto
    >+ >> inaczej rozpisywac(delegacje)?
    >+ >
    >+ > Wrzucasz w koszty bilety PKP i noclegi ale za pośrednictwem delegacji -
    >+ > delegacje musisz rozpisac, inaczej nie masz kosztów wyjazdu.

    Pomijam kwestię że czytałem na grupie wypowiedzi zwolenników
    "wrzucania wprost" oraz że ww. tekst pomija problem VATu :)

    >+ Witam,
    >+ Mialam podobny problem i znajoma powiedziala mi,
    >+ ze jako wlasciciel jednoosobowej firmy (KPiR) nie mam prawa
    >+ do takich odliczen.

    Rewelacja. Możemy prosić o namiary na podstawę prawną ?
    Ta znajoma też prowadzi firmę i "słyszała od księgowego
    szwagra innej znajomej ?"

    >+ Co innego, gdybym zatrudniala pracownika, wtedy jego
    >+ wyjazdy sa kosztem.

    A widziałaś ty kiedy rozporządzenia ds. delegacji ??
    Tam było coś w stylu "na warunkach...pracownikom...".
    Zeznaję że nie chce mi się szukać ;>, ale nie "słyszałem".
    Czytałem ;)

    >+ Dlatego nie odliczylam biletow PKP (wyjazd na targi w Poznaniu)
    >+ ani tez biletu wstepu na targi. Szkoda.

    Szkoda. VATu z biletu (masz dalej niż 50 km do Poznania ?)
    pewnie też (szkoda) :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)