  • Data: 2003-06-10 21:33:01
    Temat: Re: Jednosobowa DG a odliczanie kosztow wyjazdow.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Jun 2003, ika wrote:
    [...]
    >+ Oczekiwalam raczej pomocy. Dostalam co innego.

    Marudzisz, a to narusza nickowy monopol rzeczonego osobnika ;)
    Owszem, dostałaś ostrzeżenie że na "słyszeniu" można wyjść
    jak Zabłocki na mydle. Na radach z grupy również, choć jest
    to znacznie mniej prawdopodobne - ale *czasem*, nawet w dobrej
    wierze - możliwe. Klasycznym przykładem jest wątek w którym
    zeszło na rozliczanie kasowe: pytający nie zapodał jak rozlicza
    koszty i ktoś w dobrej wierze objaśnia mu zasady obowiązujące
    przy rozliczaniu memoriałowym. A *nie wiemy* jak rozlicza
    się pytający !

    >+ Dobre i to. Mogles wcale nie napisac i nie wiedzialabym nic.

    Ufff... kamień spadł mi z serca ;) !

    >+ A w tej sytuacji moglam sie chociaz domyslic, ze mialam prawo
    >+ odliczyc VAT od biletu PKP, poniewaz mieszkam dalej niz

    ...dzisz waćpanna :), to się nazywa "motywacja" :)

    >+ Wiem tez, ze musze poszperac za "rozporzadzeniem ds. delegacji",
    >+ zeby czegos wiecej sie dowiedziec.

    Przyznam że dawniej życie było prostsze: rzepa ma bardzo dobre
    archiwum aktów prawnych (przede wszystkim: z bazą aktów
    "prywatnie uyjednoliconych"), ale od momentu jak stało się
    płatne nie jest tak prosto odesłać do linku z HTMLem :(
    A np. głupie rozp. ds. KPiR (BTW: czytałaś ??) w bazie
    sejmowej ma ponad 1 MB ! (PDF) - dla porządku "paczka"
    jest tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Wszystkie/WDU20022
    191837

    ...a zaczyna się szukać tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    Wracając do delegacji: przpis o VAT jest w innym rozporządzeniu
    niż przepis że "ma być delegacja", nie licząc tego że przepisy
    o traktowaniu pracowników są jeszcze gdzie indziej - a zapis
    iż "właściciel może to i tamto tak jak pracownik" (w tym:
    zaliczyć koszty wyjazdu do kosztów uzyskania, choć *bez*
    ryczałtów[1]) AFAIR jest w zupełnie innym :] - coż... Dura lex...
    [1] Tego że "bez ryczałtów" oczywiście nigdzie nie napisano
    - wynika z konstrukcji przepisu... :] - AFAIR, bo nie mam
    pod ręką.

    [...]
    >+ Dzieki, mimo wszystko.

    Może ci rozżalenie że paragrafu nie podano na tacy (podsmażonego
    i z cebulką) jednak z czasem przejdzie ;)

    Szczególnie jak w przepisach znajdziesz więcej "kfiatków"
    o których nie wiesz, a nasi ustawodawcy są zdolni :]
    BTW: polecam czytanie grupy :)

    PS: a co do owych 50km - polecam przepis pt:
    "Rozporzšdzenie ministra finansów z 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym".

    Krótki cytat (uwaga: *PRZYCIĘTY*):
    ++++
    § 45. Fakturami mogš być również:

    1) bilety jednorazowe, [...] jeżeli zawierajš następujšce dane:

    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,

    b) numer i datę wystawienia biletu,

    c) odległoœć taryfowš nie mniejszš niż 50 km,

    d) kwotę należnoœci wraz z podatkiem,

    e) kwotę podatku,
    ----

    Polecam do poczytania całość :), w "sejmie" znając słowa
    z tytułu lub rodzaj przepisu (że dotyczy podatku od towarów
    i usług *i* jest to rozporządzenie) znajdziesz w 2 ruchach :)

    pozdrowienia, Gotfryd