    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksiegowac
    Date: Fri, 08 Oct 2004 11:58:56 +0200

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > On Thu, 7 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Ano w tym, że *bez związku z przychodem* wrzuca się fakturę
    > w okres *którego dotyczy koszt*.
    > Okres którego dotyczy rozliczenie to grudzień, okres którego
    > dotyczy abonament na tej samej f-rze to styczeń.
    > Późniejsze ujęcie kosztu *w danym roku* najwyraźniej problemem
    > nie jest (patrz "pytanie Maddy", pomimo twojego zastrzeżenia
    > do par. 17.2 :)).

    Eee, ono tylko formalne było. Zawsze (z grubsza) przecież mogę "naprawić
    błąd".

    > Ale "przez przełom roku" pozwolenia za
    > bardzo nie ma...

    A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?

    > Przyznam iż optymalnym jest korzystanie z owych "zastrzeżonych"
    > paragrafów :] - dokładniej par. 30.3 :)
    > Prowadzenie ewidencji sprzedaży zwalnia od "bieżącego" wpisywania
    > WSZYSTKICH zdarzeń...i tu jest niekonsekwencja (wobec towarów
    > handlowych).

    Ja bym to wyjątkiem nazwał :)
    Ech, żeby jeszcze było można wpisywać je zbiorczo na podstawie ewidencji
    zakupów... /nadzieja on/ A może znów czegoś nie znalazłem? /off/
    Swoją drogą wychodzi mi, że zastąpienie ewidencji sprzedaży kasą
    fiskalną odbiera tę możliwość i niedługo będę znów musiał codziennie
    wpisywać. Mylę się?

    > Może ktoś objaśni czy "zastrzeżenie zasad" powinno obejmować
    > (przy memoriale) "wpisywanie w okresie którego dotyczy" - IMHO
    > jest to po prostu NIEWYKONALNE.
    > Po to podatek "ostatecznie" rozlicza się do kwietnia żeby większość
    > kosztów "których nie da się rozliczyć we właściwym okresie" zdążyła
    > "spłynąć" (w postaci papierów) do podatnika.
    >
    > "Znalazłem we wrześniu lipcową fakturę kosztową". Co proponujesz ? :)

    Wpisać we wrześniu. §12.2.2.

    > Nie da się ukryć że "przepis jest".
    > Nie da się ukryć że jest mało konsekwentny, szczególnie wobec
    > "zasad...art. 22 ustawy".

    Hmm. Przyznam, że nie widzę tej niekonsekwencji.

    > Hm... a szturchałem ? ;)

    Maddy twierdzi, że tak - 22.4 i 22.6. Mnie się też wydaje, że nie mnie,
    aczkolwiek szturchnięty zostałem.

    --
    pozdrawiam
    Jarek