  • Data: 2004-10-11 08:11:26
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article
    <P...@A...porte
    zjan.zabrze.pl>,

    > On Fri, 8 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    > [...]
    >
    > Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?

    Przełom właśnie. DW ma być "na podstawie" - czyli mogą być dwa, każdy do
    właściwego roku.

    > Pytaniem jest czy nalezy się tak fatygować z "głupim telefonem" :(

    Heh, już wiem, że jesteś przeciwnikiem stawiania rzeczy na głowie dla
    świętego spokoju ;)

    > [...]
    >
    > No, tyle że są dwa sprzeczne przepisy szczególne... :(

    Niby tak. Ale one są na innym poziomie szczegółowości, więc całość się
    od biedy broni.

    > Hm... :)
    > Jedziemy:
    > - warunkiem "wpisywania chronologicznie do 20." jest m.in. posiadanie
    > ewidencji sprzedaży (LUB prowadzenie sprzedaży "wyłącznie dokumentowanej
    > fakturami) - par. 30.3 Wybieramy "prowadzenie ewidencji o której mowa
    > w § 8 ust. 1 pkt 2." :)
    > - czytamy dla odmiany § 8.1.3: "3. Obowišzek, o którym mowa w ust. 1 pkt
    > 2, nie dotyczy podatników, którzy ewidencjonujš obrót przy zastosowaniu
    > kas rejestrujšcych"
    >
    > Krótko mówiąc: najwyraźniej KF *zastępuje* ES ! :)

    No właśnie nie bardzo. Literalnie rzecz biorąc 8.1.3 zwalnia Cię z
    prowadzenia ewidencji z 8.1.2. i nic poza tym. Zgodnie z 30.3 warunkiem
    wpisywania zbiorczego jest posiadanie ewidencji z 8.1.2 - a Ty jej nie
    masz... Może jakieś rozstrzygnięcia są?

    > Mało: masz zamiar zaprzestać prowadzenia ES VAT ? Jakim prawem ? ;)

    Ups. Czyżby kopniak we właściwym momencie? Muszę doczytać, z
    uwzlędnieniem tej jednej faktury w miesiącu... :)

    > Nakaz wpisywania dowodów przyszłych... :)

    A :)

    > Pomijam kwestię ujmowania dowodów "przeszłych", bo to akurat
    > jest niemal normalne :[, znaczy co najmniej jeden przepis
    > szczegółówy (§ 22.1.2 i 22.2) reguluje fakt wpisywania dowodów
    > księgowych których się NIE sumuje w danym miesiącu ! Akurat
    > dotyczy on (par. 22) *przychodów*, ale to sprawa uboczna
    > (chodzi o fakt wpisywania zdarzeń na które NIE MA dokumentów).

    To ja mam szczęście, nie dotyczy :)

    > Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    > "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    > *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    > o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    > sumować do określenia zaliczki lub podatku.

    A 22.5? Tam jest "chyba, że ich zarachowanie nie było możliwe"...
    Jajakoprostykioskarz nie mam możliwości ustalenia, ile energetyka weźmie
    za prąd.

    > Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...

    Żeby mi się z amortyzacją pomieszała? ;)

    --
    pozdrawiam
    Jarek