  • Data: 2004-10-08 11:22:46
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 8 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Ale "przez przełom roku" pozwolenia za
    >+ > bardzo nie ma...
    >+ >
    >+ A "dowód wewnętrzny" nie rozwiąże sprawy?

    Nie nadążam: co ów DW ma rozwiązać ?
    Jeśli chodzi o możliwość "rozbicia faktury na części" to ona
    jest ZAWSZE - jak kupuję np. towar handlowy ale część jest
    "z założenia" przeznaczona do użytku wewnętrznego, to zaraz tak
    opisuję fakturę ("15 szt na towar handlowy, 3 szt. celem uzupełnienia
    własnej instalacji") i wpisuję do KPiR już "rozłożone" do kolumn
    10 i 14.
    Pytaniem jest czy nalezy się tak fatygować z "głupim telefonem" :(

    [...]
    >+ > Przyznam iż optymalnym jest korzystanie z owych "zastrzeżonych"
    >+ > paragrafów :] - dokładniej par. 30.3 :)
    >+ > Prowadzenie ewidencji sprzedaży zwalnia od "bieżącego" wpisywania
    >+ > WSZYSTKICH zdarzeń...i tu jest niekonsekwencja (wobec towarów
    >+ > handlowych).
    >+ >
    >+ Ja bym to wyjątkiem nazwał :)

    No, tyle że są dwa sprzeczne przepisy szczególne... :(

    >+ Ech, żeby jeszcze było można wpisywać je zbiorczo na podstawie ewidencji
    >+ zakupów... /nadzieja on/ A może znów czegoś nie znalazłem? /off/

    Chyba nie ma :(

    >+ Swoją drogą wychodzi mi, że zastąpienie ewidencji sprzedaży kasą
    >+ fiskalną odbiera tę możliwość i niedługo będę znów musiał codziennie
    >+ wpisywać. Mylę się?

    Hm... :)
    Jedziemy:
    - warunkiem "wpisywania chronologicznie do 20." jest m.in. posiadanie
    ewidencji sprzedaży (LUB prowadzenie sprzedaży "wyłącznie dokumentowanej
    fakturami) - par. 30.3 Wybieramy "prowadzenie ewidencji o której mowa
    w § 8 ust. 1 pkt 2." :)
    - czytamy dla odmiany § 8.1.3: "3. Obowišzek, o którym mowa w ust. 1 pkt
    2, nie dotyczy podatników, którzy ewidencjonujš obrót przy zastosowaniu
    kas rejestrujšcych"

    Krótko mówiąc: najwyraźniej KF *zastępuje* ES ! :)
    Mało: masz zamiar zaprzestać prowadzenia ES VAT ? Jakim prawem ? ;)

    [...]
    >+ > "Znalazłem we wrześniu lipcową fakturę kosztową". Co proponujesz ? :)
    >+ >
    >+ Wpisać we wrześniu. §12.2.2.

    O :)

    >+ > Nie da się ukryć że "przepis jest".
    >+ > Nie da się ukryć że jest mało konsekwentny, szczególnie wobec
    >+ > "zasad...art. 22 ustawy".
    >+ >
    >+ Hmm. Przyznam, że nie widzę tej niekonsekwencji.

    Nakaz wpisywania dowodów przyszłych... :)

    Pomijam kwestię ujmowania dowodów "przeszłych", bo to akurat
    jest niemal normalne :[, znaczy co najmniej jeden przepis
    szczegółówy (§ 22.1.2 i 22.2) reguluje fakt wpisywania dowodów
    księgowych których się NIE sumuje w danym miesiącu ! Akurat
    dotyczy on (par. 22) *przychodów*, ale to sprawa uboczna
    (chodzi o fakt wpisywania zdarzeń na które NIE MA dokumentów).

    Przy wyborze księgowania memoriałowego (tu miałem na myśli owo
    "uwzględnienie art. 22, konkretnie art.22.6 :)) nakaz ujmowania
    *wszystkich* kosztów "natychmiast" jest nieporozumieniem
    o tyle o ile zwiększa ilość wpisów których NIE należałoby
    sumować do określenia zaliczki lub podatku.
    Oczywiście można kwotę wpisać w kol. 16...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)