  • Data: 2007-06-16 15:34:36
    Temat: Re: Jak obliczać podatek na fakturze?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Jun 2007, bison wrote:

    > Witam
    >
    > Mam problem z zaprogramowaniem faktur bo nie wiem czy jeśli chce obliczyć
    > wartość dla danej pozycji na fakturze (pozycja w sumie bez VAT) to mam
    > skorzystać

    ...z jednego z czterech czy pięciu dopuszczalnych, PRAWIDŁOWYCH
    sposobów obliczania VAT.

    > Bo jesli korzystam z tej pierwszej metody to w wyniku wychodzi mi coś innego
    > (ale nie zawsze).
    > A w sklepowych fakturach właśnie widze że oblicza się to w ten sposób.

    No to jesteś kolejnym programistą który zabrał się za podatki w ogóle
    a VAT w szczególności metodą "od ogona" :], czyli zamiast przeczytać
    źrodła algorytmów (przepisy, a jesteś w komfortowej sytuacji - tylko
    dwa akty, choć ustawa jest długa, niemniej często pułapki podatkowe
    bywają rozrzucone po wielu przepisach) próbujesz aplikować działalność
    naukową pt. "na podstawie badania faktur ze sklepów określ dopuszczalne
    algorytmy liczenia" :)

    Jeśli oprogramowujesz sobie stronę *wystawcy* to masz komfort tym
    większy, że możesz sobie wybrać tylko te metody które Ci pasują :|
    Bynajmniej nie muszą to być te same, które ma zieleniak za rogiem!

    Jak na mój gust, najlepszym rozwiązaniem jest rozliczanie VAT "od
    netta" (w dowolny sposób, czy "z małej tabeli" czy też "z dużej tabeli")
    dla klientów nieoparagonowanych, oraz "od brutta" w ten sam sposób
    w jaki robią to kasy fiskalne żeby nie użerać się z rozbieżnościami
    na paragonie i f-rze.
    Ale można sobie wybrać DOWOLNIE - byle spośród prawidłowych sposobów
    liczenia.
    Tak, dwa RÓŻNE sposoby dla różnych faktur... ja np. zakazu nie widzę :|

    Przepisy przykładowo pod adresami:
    - ustawa:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    - rozporządzenie:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm
    (konieczna rejestracja, ale darmowa)
    ...albo dowolne z kilkuset miejsc gdzie one leżą :)

    pzdr, Gotfryd