    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fkatura - Korekta - Nowa Faktura - jak księgować?
    Date: Thu, 23 Apr 2009 12:30:21 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 23 Apr 2009 12:13:07 +0200, MariuszM napisał(a):

> [...]
    > fakturze jednak jest inaczej, ponieważ sklep chciał się jakoś
    > zrehabilitować i obniżył mi troszkę cenę towaru i dorzucił za niewielką
    > kwotę drobiazg. Dokładnie jest to komputer, którego cenę obniżono o
    > kilkadziesiąt złotych i dorzucono w cenie promocyjnej kamerę
    > internetową. Wszystko jest na jednej fakturze, jako osobne pozycje. jak
    > mam teraz to zaksięgować, komputer jako ŚT i w deklaracji VAT wpisać w
    > nabycie towarów i usług zaliczanych u podatnika do środków trwałych, a
    > kamerę do nabycie towarów i usług pozostałych?

    Odpowiedz sobie na pytania:
    Czy ta kamera będzie używana tylko z tym komputerem? Czy może jest to
    rzeczywiście kamera internetowa podłączana bezpośrednio do sieci?
    I w zależności od odpowiedzi potraktuj jako jeden ŚT albo jeden ŚT + w
    koszty. Zakładam, że kamera < 1500 zł.

    > Kamera może być ulepszeniem?

    W tym wypadku nie ma sensu, bo ulepszenie to coś co dokupujesz później.

    > Potraktować to jako komplet i wszystko do
    > ŚT?

    Tak jak pisałem wyżej - zależy jaka to kamera.

    > Czy jak się kupuje części do ulepszenia to wpisuje się to w nabycie
    > towarów i usług pozostałych, czy też nabycie ŚT?

    Rozumiem, że pytasz o rejestr i deklarację VAT. Taż się kiedyś
    zastanawiałem i ... nie wiem. Wpisałem jako pozostałe, kontrola nie
    kwestionowała.

    > Tak na marginesie jakie to usługi mogą zostać zaliczone do ŚT?

    Żadne. Mogą co najwyżej zwiększyć wartość ŚT.