  • Data: 2009-04-23 05:54:51
    Temat: Re: Fkatura - Korekta - Nowa Faktura - jak księgować?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 21:35:47 +0200, MariuszM napisał(a):

    > Czyli jak ma być w deklaracji?
    > Dla uproszczenia załóżmy, że rzecz kosztowała 1000 zł netto. Czyli
    > kupiłem za 1000 + 220 VAT.
    > Oddałem (reklamacja) za 1000 + 220 VAT, znowu dostałem za 1000 + 220
    > VAT.
    > Czyli w deklaracji VAT w "nabycie towarów i usług"zamiast tego
    > ostatniego 1000 + 220 VAT mam wpisać 2000 + 440 VAT i odnotować przychód
    > 1000 + 220 VAT?
    > Trochę to bez sensu.
    > Przy okazji w które pole na deklaracji mam wpisać ten 1000 +220 VAT z
    > korekty?

    Chyba trzeba jednak wyjaśnić to tak łopatologicznie.

    1. Podatek dochodowy.
    Środków trwałych wcale nie wpisuje się w KPiR. Po otrzymaniu niesprawnego
    ŚT nie mogłeś go nawet wpisać do Ewidencji Środków Trwałych. Więc nie
    masz żadnego problemu co zrobić z pierwszą fakturą i korektą. Drugą
    fakturę "wpisujesz" do EŚT.

    2. VAT.

    a. Pierwszą fakturę wpisujesz do ewidencji zakupów. (Oczywiście tak jak
    pisał Gotfryd możesz wpisać ale nie musisz - jeśli tego nie zrobisz
    będziesz stratny 220 zł VAT). Można dyskutować czy w kolumny dotyczące ŚT
    czy normalnych zakupów, ale nie ma to w gruncie rzeczy większego
    znaczenia ze względu na poniższy punkt b.

    b. Korektę wpisujesz do ewidencji zakupów ze znakiem minus (czyli nie 1000
    +220 a (-1000)+(-220)) w te same kolumny co fakturę pierwotną. Masz w tym
    wypadku obowiązek wpisać.

    c. Drugą fakturę wpisujesz do ewidencji zakupów w kolumny przeznaczone
    dla ŚT. I znów "mażesz" a nie "musisz".